1.8

Parasiterna

Apollo 14 får med sig främmande mikroorganismer från Månen och dessa testas på djur ombord på Skylab. När så Skylab störtar till Jorden kommer även mikroorganismerna hit. Organismerna börjar döda allt i sin väg. Nu måste tre amerikaner på semester i Spanien hjälpa en NASA-forskare att hämta botemedel på en närliggande bas för att rädda sig själva och resten av världen.

Originaltitel Alien Predator
Alternativ titel Mutant II, Mutant 2, Cosmos mortal, Alien Predators
Regissör Deran Sarafian
Manus Deran Sarafian
Genre Science Fiction, Skräck, 80-tal
Skådespelare Dennis Christopher, Martin Hewitt, Lynn-Holly Johnson, Luis Prendes, JO Bosso

2021-07-31
Idiotiskt på alla sätt och väldigt folktomt som skrivits tidigare. Nu är det inte utan charm och några slemmiga effekter. Vad den egentligen handlade om kan ju diskuteras.
niebaotan
2016-01-07
Lite val handelselos lagbudget sci-fi som trotsallt stundvis underhaller. Inget markvardigt men sevart!
amam
2015-10-01
Såg den här sent på natten på tv en gång och har alltid undrat vad fan det var något som jag såg. Nu har jag äntligen letat rätt på den jäkeln! Lågbudget och inte speciellt välgjord, en stad där folk blir knäppa av en utomjordisk organism (fast man träffar bara på typ två-tre galningar, världens folktommaste stad). Kunde ha hänt mer än det gjorde.