1.7

Countdown

När en galning kidnappar en ung pojke och riggar honom med sprängämnen, tvingas Ray, hemsökt av förlusten av hans unga son, ta saken i egna händer. Nu måste han kämpa mot klockan för att stoppa en psykopat och rädda ett oskyldigt barn.

Originaltitel Countdown
Regissör John Stockwell
Manus Michael Finch, Richard Wenk
Genre Action, 2010-tal, Thriller, Skräck
Skådespelare Nick Nemeth, Glenn Jacobs, Katharine Isabelle, Alexander Kalugin, Andre Tricoteux, Andrea Stefancikova, Alan O'Silva, Michael Kopsa, Josh Blacker, Alexander Mandra, Catherine Lough Haggquist

Robkiller
2017-12-20
WWE sponsrad actionfilm som är rätt usel på det mesta.
DrJW
2016-04-24
Den börjar ok, men sen så tappar den sig i handlingen, med ologiska delar och plotholes. Jag kunde acceptera Kane som polis chefen (dock han spelade ju en liknande roll med Corporate Kane i WWE 2014. Tack och lov att den ändringen i karaktären är borta och att Demon Kane är tillbaks!), men Dolph Ziggler.....åtminstone så försöker han i alla fall, inte dålig men inte någon Oscars performance heller. Jag kunde bara inte se honom som en Dirty Harry-liknande karaktär, dem borde ha valt någon annan WWE-stjärna istället som antingen Roman Reigns, Dean Ambrose, Randy Orton eller Cesaro. Men åter, Ziggler gjorde de bästa han kunde med tanke på att manuset inte var någon vidare heller. Inte en av de sämsta filmer från WWE som jag har sett, men den är inte heller en av deras "bästa" filmer som dem gjort.