2.1

Countdown

En ung sjuksköterska laddar ner en app som säger sig kunna förutspå exakt när en människa kommer att dö. Hon får veta att hon bara har tre dagar kvar att leva. Mystiska saker börjar hända och en mycket obehaglig figur flåsar henne i nacken. I en febril kamp mot klockan måste hon försöka hitta ett sätt att lura döden – innan det är för sent.

Originaltitel Countdown
Regissör Justin Dec
Manus Justin Dec
Genre Thriller, Skräck
Skådespelare Elizabeth Lail, Jordan Calloway, Talitha Eliana Bateman, Peter Facinelli, Dillon Lane, Tichina Arnold, Tom Segura, Lana McKissack, Anne Winters, Matt Letscher, PJ Byrne, Valente Rodriguez, Louisa Abernathy, Charlie McDermott, Jonny Berryman, Cornell Adams, John Bishop

2020-04-15
Gillar den, ungefär som Final destination där första filmen i den serien var bra. Har några otäcka scener och ett slut som är ok men inte så mycket mer.
Robkiller
2020-04-08
Demonappen anfaller. Rätt harmlös, men får väl duga.
ekneB
2020-01-31
Innan jag läste in mig på filmen hade jag lätta förhoppningar, sen gjorde jag det och kom fram till att det här är en bakisrulle at best... Men den är faktiskt OK även när man inte är bakis. Nothing ground braking, men den är över förväntan för vad det är. Se den utan förväntningar och du kommer inte att vara missnöjd!
Taliah
2020-01-25
Småskojig version av demongrejen. IT-killen och prästen var roliga karaktärer, annars rätt medioker.
amam
2019-12-12
Typisk B-skräckis i början med ett överflöd av billiga och kassa cheap scares. Sen i tredje akten så blir allt ännu sämre, gud vilket otillfredställande och trist slut. Svag tvåa.