3.5

Cowboy Bebop: Knockin' On Heaven's Door

Långfilm baserad på den japanska animerade tv-serien. En tankbil exploderar mitt inne i staden och ett dödligt virus släpps lös. Bebopgänget ger sig genast på jakt efter brottslingarna när en enorm belöning utfästs för lösandet av brottet.

Originaltitel Kaubôi bibappu: Tengoku no tobira
Alternativ titel Cowboy Bebop: The Movie, Cowboy Bebop: Tengoku no tobira
Regissör Shinichirô Watanabe
Manus Hajime Yatate, Marc Handler, Keiko Nobumoto
Genre Fantasy, Action, Science Fiction, Anime, Thriller, Animerad, 2000-tal
Skådespelare Kôichi Yamadera (röst), Unshô Ishizuka (röst), Megumi Hayashibara (röst), Aoi Tada (röst)
Betygsantal 2010

Skapad 2019-11-09 av niebaotan
Cowboy Bebop tillhör en av de kanske mest populära animerade serierna, i Sverige har den ett stort antal anhängare och så även världen över. Innan jag sett filmen hade jag inte så mycket som h...   Läs mer »

2017-10-25
LucaCanali
2016-09-01
hmm vet inte varför jag gillar det här så mycket som jag gör. historien är rätt standard och animationerna är ojämna i kvalitet och inte har jag sett nåt av serien heller. men underhållande är det och de två timmarna är över i ett nafs. popcorn-anime at its finest. betyg: mycket bra (70/100).
väggar
2015-02-05
Halvtråkig handling men räddar det med att vara urläckert ritad. Ses nog bäst som ett extra långt avsnitt utav serien kring avsnitt 20 eller så då jag tycker inte att filmen klarar av att ensamt leverera samma vikt som serien har.
MaxMackan
2013-01-25
Jag har inte sett serien än, så det här saknade väl en del djup för mig. Inte helt engagerande. Men sista 20 min får man en stilistisk pärla som flyttar upp betyget från 3 till 4 för mig. Jättesnyggt, läckert soundtrack och cool hårdkokt stil.
YeShiBao
2012-06-27
Serien är mycket bättre, men den får en fyra ändå. Det finns många sämre filmer i Anime Top 50 och den är sevärd - om man lärt känna karaktärerna innan.
itoon
2012-05-26
Inte lika bra som serien, kändes lite "amrikaniserad" om ni fattar men klart sevärt iaf :)
craptastic
2011-12-27
Klart överskattad då så många tycks älska denna. Rätt bra anime action med helt okej story. Men det drar lite, den känns för lång och jag sugs lixom aldrig riktigt in i den. Duger om man vill ha lite anime pang pang. Finns så jäkla mycket sämre att se.
SamWördington
2011-09-12
Görskönt soundtrack - skaffa det. En skön film, många coola karaktärer (Spike påminner om Marlowe från Long Goodbye) men historien känns lite som en bagatell. Kanske iofs är uppfriskande om man annars ser massa superseriösa animes.
kollind
2011-07-19
4an står snarast för serie+film.
DashX
2010-09-14
Tänkte ge den en 4a först, men sedan blev det en trea... Vilket dock kan bero på att jag var väldigt trött under sista timmen.