2.9

Cracker

Kriminalpsykologen Edward "Fitz" Fitzgerald återvänder till England efter tio år i Australien när hans dotter ska gifta sig. Hans besök får honom att återupptäcka sin passion för brott och han är ivrig att bevisa att han fortfarande klarar av jobbet som kriminalpsykolog. Han får chansen när ett mord inträffar och polisen ber om hjälp med att försöka fånga förövaren. Det dröjer inte länge förrän Fitz är gärningsmannen på spåren. Det visar sig var en före detta soldat som precis som Fitz är fast i det förflutna.

Originaltitel Cracker
Regissör Antonia Bird
Manus Jimmy McGovern
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare Robbie Coltrane, Anthony Flanagan, Stefanie Willmore, Andrea Lowe, Barbara Flynn, Kieran O'Brien, Rosina Carbone, Leo Gregory
Filmnummer 52022

Grillo
2013-05-24
Värdig avslutning men till skillnad från serien otroligt tråkig av någon anledning... Klart det sämsta avsnittet trots att Fitz var i lika god form som vanligt. En sak som slog mig när jag såg det här avsnittet är hur primitiv amerikansk engelska låter när man vant sig vid brittisk ett tag...
Xenox
2012-07-22
Okej kriminalare.
BROBJO
2012-07-06
Värdig avslutning(?) på en mkt bra serie, saknade ”Panhandle”, och de övriga gamla kollegorna dock!
Ola_Schubert
2010-11-07
Jag blandade ihop denna film med ett annat crackeravsnitt. Så jag ändrar betyget till en stark trea. I denna film, som egentligen heter "Nine elveven", kommer inte karaktären "Fitz" sämre delar, liksom han genialitet fram riktigt. Men det är ändå en helt ok deckare. En stark trea i betyg.
Paddyeahh
2009-05-04
Jag kan inte riktigt bestämma mig om han är cool eller mest irriterande.
Vodun
2008-07-23
Haha, vem tittar på såna här filmer och förväntar sig att där inte är något våld.
floff
2008-02-12
Vilken stor kroppshydda den mannen har
mammene
2008-01-22
En tjurigt drickande huvudperson som nystar upp fallet mitt framför ögonen på polisen. Inte blev man glad av den mannen. En psykiskt störd före detta soldat med otäcka metoder, nej tack. Onödigt att visa allt våld.
TowaLie
2008-01-21
Njae... inte mycket att hänga i julgranen.
Ola_Schubert
2008-01-17
Jag älskar den privat dysfunktionelle men mycket skickliga kriminalpsykologen Fitz.