3.1

Oskuldens tid

Den nära gemenskapen sinsemellan en sammansvetsad simtrupp i en flickskola och deras lärare, fröken G, söndras brutalt när en gåtfull och vacker spansk student anländer.

Originaltitel Cracks
Regissör Jordan Scott
Manus Ben Court, Caroline Ip, Jordan Scott
Genre Drama, Romantik, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Eva Green, Juno Temple, María Valverde, Imogen Poots, Ellie Nunn, Adele McCann, Zoe Carroll, Clemmie Dugdale, Sinéad Cusack, Helen Norton, Deirdre Donnelly

Grillo
2017-09-25
Mysig och välgjord, tyvärr tyckte jag inte riktigt att den kom någonstans och i slutändan rätt förutsägbar.
2017-08-30
Den här är rätt bra.
RustyFilm
2016-12-10
En tunn historia det här. Räddningen är fotot. Stilfulla bildkompositioner, några av scenerna är helt förtrollande. Handlingen byggs av förbjudna passioner, svartsjuka och intriger mellan elever och en lärarinna (störd sån) på en flick-internatskola i England nånstans
CinemaStrange
2015-09-21
Den här är så miserabel att den blir underhållande därför får den en femma!
Dele
2015-07-01
Stilig, men ganska pretentiös och förutsägbar historia vars presentation (för mig) underminerar hela filmens andemening och händelseutveckling.
Muskelkungen
2015-05-31
Scenografi, kostym 5+++ Foto 4+ Skådespelare 4- Manus 3-
emsir
2015-04-19
Gillar första 2/3, men filmen liksom förlorar sig själv i handlingen i sista tredjedelen. Det går från att vara subtilt till alldeles för dramatiskt och teatraliskt, vilket drar ner betyget kraftigt till en stark tvåa. Mycket fina miljöer dock.
2015-01-16
Det finns något olycksbådande som sakta smyger sig på i denna film och särskilt när det gäller Eva Greens karaktär. När det sedan går mot sitt dramatiska avslut så blir det mörkt och tragiskt. Eva Green är bra men det känns som filmen tar alltför mycket tid på sig att komma till "det" otäcka som man hela tiden känner är på väg. 3+
LuxLisbon2
2015-01-14
En karamell som man inte kan sluta suga pa, trots att den blir mindre och mindre sot.
SilkyMoll
2014-04-26
Väldigt bra och fint berättad. Ingen feelgoodfilm precis men lagom för en söndagseftermiddag.