2.2

Crash and Burn

Efter den ekonomiska kollapsen har organisationen Unicom hård koll på befolkningen. De har bannlyst alla datorer och robotar för att värna om "liv, frihet och den eknomiska stabiliteten".

Originaltitel Crash and Burn
Regissör Charles Band
Manus J S Cardone
Genre Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Megan Ward, Ralph Waite, Jack McGee, Bill Moseley, Paul Ganus, Eva La Rue

2015-01-13
Ska vara någon form av uppföljare till den enligt flera gånger bättre Robot Jox. Och robotar är en bristvara här tyvärr. Vi får dock ett post apokalyptiskt landskap och en sedvanligt tokig Bill Moseley. En del vibbar av första terminator och helt kass är det ju inte, men hade velat ha mer risiga robotar för att den här skulle bli tillräckligt underhållande.
Raimo_1985
2014-06-15
"Erotisk Postapokalyps/Dystopi" :D
Raimo_1985
2014-06-15
Ganska bra men vi blev riktigt snuvade på den stora roboten i stil med järnjätten! :( I övrigt ganska bra film som sagt.
Noseman2005
2013-07-30
Det är något visst med billig sci/fi från sent 80-tal och tidigt 90-tal som föranleder en kluvenhet inför den förment objektiva betygsättningen av dessa filmer. Som det här postapokalyptiska, Terminator-doftande lilla kammarspelet med förhållandevis mycket naket. Egentligen finns det inget som försvarar ett för filmen egentligen högt betyg som 3/5 eller 5/10, förutom kanske just det faktum att det är ett postapokalyptiskt, Terminator-doftande litet kammarspel med förhållandevis mycket naket som är inspelat i slutet av 80-talet. Det är som att betygsätta sitt ursprung, sin historia, sin kultur, sin etnicitet. Jag är nog mer ett barn av ”Crash and Burn” (även om jag ser den för första gången en julikväll år 2013) än något annat. Så vill du veta vem jag är, ta och se den här filmen (eller vilken som helst i samma genre från samma tidsperiod med samma låga budget). Där har du mig.

2012-02-05
Jag har letat med ljus och lykta efter scifi i den gamla hederliga 80-tals andan. Nära, nära. Skräp, skräp.
volvo_240
2011-09-13
ra film, fantastiskt bra för attvara en direkt till video. Finsn inger direkt negativt att säga om den. Ganska bra effekter och skådespeleriet duger
Neuros
2011-09-04
Otroligt billiga sets, inget direkt manus och krystat dialog. Charles och Albert Band verkar gilla Robot Jox konceptet, men har slaktat två filmer på temat.
federico033
2009-10-15
Svag sci film som inte riktigt vet vad den vill vara.
Fantasy-man
2006-03-08
Mycket , mycket bra Scifi film ;)
Bomkia
2005-03-26
Tokägande amiga-hardcore-haxxoring + en mech. En svag tvåa :)