2.6

Crawl

När en massiv orkan drabbar Florida ignorerar Haley evakueringsråden för att leta efter sin pappa som är försvunnen. Hon hittar honom allvarligt skadad i källaren av deras familjehem, och fastnar där på grund av översvämningarna. Haley och hennes pappa upptäcker snart att den stigande vattennivån är det minsta av deras problem.

Originaltitel Crawl
Regissör Alexandre Aja
Manus Alexandre Aja, Michael Rasmussen, Shawn Rasmussen
Genre Action, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Kaya Scodelario, Barry Pepper, Morfydd Clark, Ross Anderson, Anson Boon, George Somner, Ami Metcalf, Jose Palma, Annamaria Serda, Savannah Steyn, Jovana Dragas, Colin McFarlane, Tina Pribicevic

Andreas_
2020-07-02
Inte mycket att säga kanske mer att detta kan vara Alexandre Ajas bästa film hittills, effektiv monsterfilm i form av gigantiska alligatorer som kommer fram i en stor storm, dotter söker fader, hittar fader i källaren, vattennivån ökar och gigantiska alligatorer dyker upp, låter inte mycket att hänga i granen men var oväntat effektivt spännande och mycket välgjorda effekter, betyget blir en stark 3:a
2020-04-11
Man vet ju precis vad man får när man tittar på Crawl. Effekterna är snygga och spänningen finns på plats. Att hela ploten bygger på karaktärernas tvivelaktiga beslut får man på köpet. Trivsam popcornrulle oavsett.
best_jeppe
2020-01-16
Blev så oerhört frustrerad över att karaktärerna gjorde de dummaste valen vid varje tillfälle. Det hör iofs genren till men i denna film kunde jag bara inte acceptera deras val. Det finns också många godtyckligheter med alligatorerna vilket jag inte riktigt köpte heller. En 2a.
Hanness
2020-01-07
Pinsamt
thebully
2019-12-08
Fick exakt det jag behövde och förväntade mig.
setterwall
2019-10-23
Underhållande för stunden. 2 pga för mycket avsaknad av logik eller trovärdighet annars hade 3an kanske funnits där.
2019-10-09
Spännande och välgjord film som håller mitt intresse uppe under hela filmen. Pepper och Scodelario gör ett finfint jobb i denna lilla mysiga skräckis.