Crawl

När en massiv orkan drabbar Florida ignorerar Haley evakueringsråden för att leta efter sin pappa som är försvunnen. Hon hittar honom allvarligt skadad i källaren av deras familjehem, och fastnar där på grund av översvämningarna. Haley och hennes pappa upptäcker snart att den stigande vattennivån är det minsta av deras problem.

Originaltitel Crawl
Regissör Alexandre Aja
Manus Alexandre Aja, Michael Rasmussen, Shawn Rasmussen
Genre Skräck, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kaya Scodelario, Barry Pepper, Morfydd Clark, Ross Anderson, Anson Boon, George Somner, Ami Metcalf, Jose Palma, Annamaria Serda, Savannah Steyn, Jovana Dragas, Colin McFarlane, Tina Pribicevic

setterwall
2019-10-23
Underhållande för stunden. 2 pga för mycket avsaknad av logik eller trovärdighet annars hade 3an kanske funnits där.
2019-10-09
Spännande och välgjord film som håller mitt intresse uppe under hela filmen. Pepper och Scodelario gör ett finfint jobb i denna lilla mysiga skräckis.
amam
2019-10-07
Väldigt svag trea. Dum, förutsägbar och innehåller just inga överraskningar. Jag gillade Kaya och Barry i deras roller, typ största anledningen till att den klarar sig från en tvåa.
PeterTheW
2019-09-30
Det är ju smådumt, naturligtvis, men underhållande!
TheHorrorfan
2019-08-01
Väldigt bra. Impulsiv och spännande rakt igenom.
Zok
2019-08-01
Bra film och som tidigare nämns vet vad den vill vara för något, och gör just det. Dock hade jag förväntat mig mer av en film av Aja, kändes som den är mer riktad till den stora massan än tvärtom. Men kul att den går upp på bio.
myslas
2019-07-29
Någon ny Hajen är det ju inte men det är å andra sidan inte Anaconda heller. Det blir ganska dumt emellanåt men det är helt ok underhållning för stunden.