2.9

Crazy/Beautiful

Två ungdomar från helt skilda världar förälskar sig i varandra. Trots att Nicole är dotter till en rik politiker, medan den ambitiöse Carlos kommer från Los Angeles fattigare kvarter, så finner de båda trygghet i varandras kärlek.

Originaltitel Crazy/Beautiful
Alternativ titel Crazy Beautiful
Regissör John Stockwell
Manus Phil Hay, Matt Manfredi
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Kirsten Dunst, Jay Hernandez, Bruce Davison, Herman Osorio, Miguel Castro, Tommy De La Cruz, Rolando Molina, Soledad St. Hilaire, Lucinda Jenney, Taryn Manning, Richard Steinmetz, Neil Looy

Skapad 2019-11-29 av Pasi
Jay Hernandez spelar Carlos, en mexikansk sistaårsstudent som kommer från den fattigare delen av staden. Varje dag reser Carlos fyra timmar med buss för att komma till den bättre skolan Pacific Pa...   Läs mer »

2017-10-23
2016-10-29
Väldigt gripande och välspelat drama där Kirsten Dunst gör en av sina bästa roller. En av de bästa ungdomsfilmerna någonsin!
2014-11-16
Ungdomsdrama med klassiska ingredienser, omöjlig kärlek, bråk med föräldrar, drogproblem och en kille som spelar amerikansk fotboll. Filmen undviker de vanligaste fällorna ändå och blir inte alltför smörig, den är bättre än genomsnittet utan att lyfta mot några höjder. Kirsten Dunst är helt OK liksom hon är i de flesta av sina roller.
Starkbröl
2012-10-15
Klichéfylld. Helt okej ändå.
larox
2012-09-10
varm och ömsint film mellan dels fattiga och den rika, dels kulturskillnader. Kirstin Dunst och Jay Hernandez är skickliga i rolltolkningen. Den unga kvinnan framstår som ADHD-personlighet i hög grad men förklaringen är svårt trauma från händelse barnaåren. "Plastmorsan" är inte direkt trivsam eller förstående, hon är den häxliknande styvmodern, som ytterligare bidrar till tonåringens destruktiva beteende. Sevärd film som berör, men som också har ljusa inslag.
Kajsa91
2012-09-01
Tycker den var himla mysig, vet dock inte riktigt varför. Men det är något med den som verkligen gillas.
mmmmm
2012-03-09
Jag tycker om den här, kan knappt förklara varför. Något med filmen som gör att den både berör lite, samtidigt som den också känns lättsam och lätt att se om. Går den på tv så ser jag den.
ellaine
2012-03-08
Jag tyckte om den, och Kirsten Dunst var jätte bra.
MinotaurKing
2012-03-04
okej film.
Lurtz
2011-12-09
Känns lite som den vill mer än vad den är vilket är en typisk high school-film. Men man får se än osminkad Dunst med skitigt hår, roligt när skådespelerskor visar sin fula sida.