3.5

Crazy Heart

Bad Blake är en alkoholiserad countrysångare som med hjälp av en ung journalist försöker komma på fötter igen.

Originaltitel Crazy Heart
Regissör Scott Cooper
Manus Scott Cooper
Genre Romantik, Drama, 2000-tal
Skådespelare Jeff Bridges, Maggie Gyllenhaal, Colin Farrell, Robert Duvall, Beth Grant, Sarah Jane Morris, Tom Bower, Annie Corley, Paul Herman

Murvel48
2018-10-30
En platt, småseg och rätt ointressant story - men det är välgjort, välspelat och med hygglig musik. Så det blir i alks fall klart godkänt.
bisam
2018-10-13
En ganska ointressant kärlekshistoria som även om Bridges och Gyllenhaals insatser är solida (särskilt Bridges) - om än med grunda karaktärer - knappast är något att skriva hem om. En tvåochenhalva på sin höjd.
2017-10-23
andmoreagain
2016-04-28
Otroligt slentrianmässig och klyschig...hade nog hoppats på att den skulle ha varit lite mer fräck. Men bra hantverk antar jag. En mycket svag trea.
2015-12-04
Puttrar på lite småtrevligt filmen igenom. Det är sådär lite lagom tragiskt och lyckligt. Musiken är så där lagom bra. Det som ändå lyfter filmen till något lite lite mer är Jeff Bridges prestation och röst. Maggie Gyllenhaal är bra hon också men i en ganska platt roll.
MsA
2015-05-01
Blev lite besviken. Ganska tråkig story...seg men musiken och Jeff Bridges räddar den från en tvåa.
Engravadlax
2015-03-23
Kanske inte den mest spännande musiken, Bridges och Gyllenhaal är bra, men det finns knappt några konflikter, och så fort det börjar bli lite intressant är det snart över.

2014-05-18
Helt klart en bra film rakt igenom. Starka prestationer och man lider med karaktärerna i de situationer som uppkommer på grund av missbruket. Stark och djup film. 6/10.
2014-02-19
Bridges är strålande från ruta ett. Och i cirka tjugo minuter känns det upplagt för en riktigt schyst alkotragedi. Dessvärre skjuts allt i sank, då allt mynnar ut i något pinsamt romantiskt familjedrama enligt mall 1A - easy version. Satan, vilken besvikelse! (4+/15)
DV_86
2013-08-02
Allt är så makalöst bra. Musiken, storyn, skådespelarna. Verkligen Jeff Bridges paradroll. Hade inga förväntningar alls när jag såg den för första gången och det kanske var bra, det är numera verkligen en av mina absoluta favoritfilmer. Stark 5:a