2.1

Crazy on the Outside

Tommy har just släppts ut ur fängelset och är redo för en andra chans i livet. Tommy flyttar in hos sin kärleksfulla syster Viki, hennes cyniske make Ed och deras familj och när det är dags att förklara för mormor var Tommy har hållit hus de senaste tre åren svarar Viki: "Han har varit i Frankrike".

Originaltitel Crazy on the Outside
Regissör Tim Allen
Manus Judd Pillot, John Peaslee
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Tim Allen, Ray Liotta, Sigourney Weaver, Julie Bowen, Jeanne Tripplehorn, Kelsey Grammer, Jon Gries, Darla Delgado, Daniel Booko, J K Simmons

2015-04-06
Så länge jag kan minnas har jag alltid gillat filmer med Tim Allen. Jag gillar blandningen av drama och komedi som man får och det är ofta rätt charmigt och ofarligt. Denna film är inget undantag och som vanligt får man förutom Tim Allen ta del av många kompetenta och sevärda skådespelare. En skön film att slappa till och som sagt inte retar upp någon.
dafreakish
2014-09-07
När jag tänker på Tim Allen så tänker jag direkt på usla komedier utan någon större charm eller tittarvärde överhuvudtaget. När jag då såg att han dessutom regisserat sjönk alla förhoppningar ännu längre ner i djupet. Där stannade de. Det här är en harmlös men ack så tråkig film med ett snarkvärde högt upp mot bergstopparna. Snälla Tim Allen, om du nu nödvändigtvis ska göra film (vilket du inte borde), regissera för guds skull inte.
Linfa
2011-11-22
Skådespeleriet är störigt dåligt, storyn funkar som vilken annan amerikansk komedi som helst, men ja skådespeleriet sabbar hela filmen och manuset kunde varit bättre.
Carie
2010-10-03
Underbart slut:)
Antillectual
2010-09-02
extremt förutsägbar, men lögnerna drog upp den till en 3'a xP
isecore
2010-08-12
Svag trea. Ganska typisk familjefilm. Sigourney Weaver funkar. Lite virrigt och platt slut, men i övrigt en duglig underhållning för hela familjen.
joakimfischer
2010-07-24
svag 3a. var exakt som jag förväntade mig. man kollar på den för att få nått icke-tänkande och för att må bra efteråt och det gör man. men inget speciellt över den.
Petrify
2010-06-20
Så förutsägbar men ändå okey..
TejceBrown
2010-06-20