2.6

Crazy Rich Asians

New York-tjejen Rachel Chu reser till Singapore för att träffa sin pojkväns familj och gå på en väns bröllop.

Originaltitel Crazy Rich Asians
Regissör Jon M Chu
Manus Peter Chiarelli, Adele Lim
Genre Romantik, Komedi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Constance Wu, Henry Golding, Michelle Yeoh, Gemma Chan, Lisa Lu, Awkwafina, Harry Shum Jr, Ken Jeong, Sonoya Mizuno, Chris Pang, Jimmy O Yang, Ronny Chieng, Remy Hii, Nico Santos, Jing Lusi, Carmen Soo, Pierre Png, Fiona Xie, Victoria Loke, Janice Koh

dafreakish
2019-11-24
Roligt (Awkwafina dominerar) men erbjuder inte så mycket mer än så. Knappast nyskapande men härligt att se att Hollywood inte behöver "whitawasha" längre.
choklatchip
2019-10-12
Totalt obegripligt att den blivit så hyllad! Märkliga relationer i en annars helt vanlig romcom med mycket lite com.
2019-10-12
Denna film förtjänar absolut sina hyllningar för att gett utrymme för en film med praktiskt taget uteslutande asiatisk rollista med underbara insatser där speciellt Awkwafina stjäl varje scen hon är med i. Underbart är också de miljöer och kulturella inslag man får ta del av. Under allt detta är detta dock en amerikansk rom-com med alla de sedvanliga inslagen. För mig som tidigare älskat romantiska komedier så var detta, personligen, en trevlig energi-kick i genren. 3+
DIProgan
2019-02-20
Kunde inte värja mig trots allt naivt.
abnormal
2019-02-18
Lättsam och färgglad, så perfekt film för sjuk-hemma-dagar. Dock inte särskilt intressant, nyskapande eller engagerande.
supermancover
2019-01-08
Ibland undrar en var de lagt all budget, men det känner jag inte angående denna. Känns påkostad och är makalöst snygg emellanåt - däremot är det mycket som är platt och trist. Uppskattar Mahjong-scenen mycket.
haajen
2018-12-31
Inte mycket till story men filmen har ett hemligt vapen i Yeoh som på egen hand lyfter filmen till en 3:a. Harmlöst fluff.
Paramis
2018-12-05
Mer drama än komedi. Kändes som att den lyfte i slutet.
Bengt_a
2018-11-18
Vanlig romatisk komedi - fattig flicka möter rik man osv. Vi har sett det tusen gånger. Det som gör det annorlunda är att det är asiater, och miljön. För att vara denna typ av film var den helt klart godkänd.
Stargazed
2018-11-15