3.3

Crazy, Stupid, Love.

En vardagkväll som alla andra får Cal en obehaglig överraskning. Hans fru Emily vill skiljas. Medan Emily genast får uppmärksamhet av kollegan David har Cal svårare att gå vidare. På en bar där han försöker dränka sina sorger träffar han Jacob, en kvinnotjusare med alla de rätta replikerna, de rätta kläderna och den rätta attityden. Jacob tar Cal under sina vingar och snart är Cal en fullfjädrad casanova. Men när det gäller kärlek går ingen säker, inte ens en casanova.

Originaltitel Crazy, Stupid, Love.
Regissör Glenn Ficarra, John Requa
Manus Dan Fogelman
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore, Emma Stone, Analeigh Tipton, Jonah Bobo, Joey King, Marisa Tomei, Beth Littleford, John Carroll Lynch, Kevin Bacon, Liza Lapira, Josh Groban, Mekia Cox, Julianna Guill, Crystal Reed, Reggie Lee, Jenny Mollen

2021-01-24
En något skruvad kärlekskomedi som jag tyckte var rätt rolig och pinsam emellanåt, men jag måste protestera mot slutet, där sockrade man på rejält. Annars mycket bra skådespel och en mycket snygg Gosling.
2019-04-13
Långt ifrån traditionell amerikansk romcom. Bittert är kanske lite att ta i, men definitivt inte sockersött. Bra skådespel, bitvis välskriven och lysande levererad dialog, förutsägbarheter blandas friskt med överraskningar, vardagsrealism mixas med "filmiga" överdrifter, och humorn sitter ofta ganska bra. Förutom ett fåtal sekvenser som går lite överstyr, så är väl filmens största brist att den är rätt så gubbsjuk och att det manliga perspektivet är oproportionellt stort. Men på det stora hela en ganska bra film. (9-/15)
2018-07-08
Riktigt grym rollista, och ett passande manus.
okidoki
2018-07-07
Jag har svårt att tro att någon kvinna kan uppskatta detta.
HansMoleman
2018-03-17
Charmig och smårolig.
Krissla
2018-02-18
Första halvan var inte speciellt imponerande och jag tänkte att det inte skulle ta sig någonstans. Andra halvan lyfte dock filmen rejält och jag gillar hur allting vävs samman.
2017-06-02
Lite fördomsfullt förväntar jag mig alltid något blaskigt när jag slår igång en sådan här film, men den här var faktiskt förvånansvärt bra. Man har fått ihop en bra skådespelarensemble och trots många karaktärer känns det aldrig spretigt. Likaså fungerar balansen mellan komedi och drama bra, det är roligt med hyfsad regelbundenhet samtidigt som man aldrig säljer ut karaktärerna för humorns skull, och man bryr sig faktiskt om hur det går för dem. Allting känns väldigt skrivet dock, det kommer man aldrig helt ifrån, men filmen parerar det ändå till viss del genom att vara självmedveten på ett sätt som fungerar helt okej. I slutändan är det väl fortfarande inget speciellt och inget som man inte har set förut, men den har iaf lite personlighet och den är väldigt trevlig för stunden
simpa
2016-11-18
Såg om den nu. Höjer från 3:a till 4:a. Riktigt bra och kul förutom slutet som blir för amerikanskt, men jag förlåter dem.
XJR
2016-09-05
Oväntat bra, med många rappa repliker. Intressant att se Steve Carell i en mer allvarlig roll och Marisa Tomei som halvtokig... Det som drar ner betyget är de för Hollywood typiska flosklerna och ett sockersött slut som gullligullar till man nästan spyr.. Dock får det bli en 3:a.
Maggan04
2016-09-03
Charmig, roligt och väldigt feel-good. Den går lite överstyr ingandlingen ett tag och blir lite för sliskigt amerikansk vilket drar ner betyget.