3.1

Creed - The Legacy of Rocky

Adonis Johnson har aldrig lärt känna sin berömde far, tungviktsmästaren Apollo Creed, som dog innan han föddes. Men ingen kan förneka att sonen har boxningen i blodet, så han beger sig till Philadelphia, staden där den legendariska matchen mellan Apollo Creed och uppkomlingen Rocky Balboa gick av stapeln. Adonis söker upp Rocky och ber honom att bli hans tränare. Trots att Rocky bestämt sig för att lämna boxningen bakom sig har han svårt att säga nej eftersom han hos Adonis känner igen den styrka och målmedvetenhet som karakteriserade Apollo Creed ? rivalen som kom att bli en av hans bästa vänner. Men har Adonis vad som krävs för att utveckla inte bara viljan hos en sann kämpe, utan också hjärtat? Och hinner han innan det är dags att kliva upp i ringen? Creed inleder ett nytt kapitel i berättelsen om Rocky Balboa.

Originaltitel Creed
Regissör Ryan Coogler
Manus Ryan Coogler, Aaron Covington
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Michael B Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson, Phylicia Rashad, Andre Ward (II), Tony Bellew, Ritchie Coster, Jacob 'Stitch' Duran, Graham McTavish, Malik Bazille, Ricardo McGill, Gabe Rosado, Wood Harris, Buddy Osborn, Rupal Pujara, Alex Henderson

jlam
2019-02-20
Egentligen har den bara det nostalgiska att komma med när man har kritikerbrillorna på och det borde ju räcka rätt långt för en annan (scenen i 5:an när han minns tillbaka gamle tränaren Mickey är kanske min favoritscen i hela serien). Plus finalmatchen givetvis (fast trovärdigheten säkert är sisådär, som den lilla saga det är), ypperlig iscensättning där. Så dök gamla fru Cosby upp också...
sodomiten
2018-11-17
Helt meningslös fortsättning på något som tappat luften för länge, länge sen. Det enda Stallone har bevisat här är att han inte klarar nytänkande. En bra scen i hela filmen när Rocky förklarar för sin elev att han är en gammal föredetting som bilderna på väggen. F.ö tragiskt att se vad tiden gjort med Stallone. Är detta verkligen samma man jag såg i cliffhanger, cobra och specialisten? 90 talet känns ju som igår.
produr
2018-11-17
Stallone gör att jag ser klart filmen
Xtro
2018-10-30
Problemet med Adonis Creed är att han är fyrkantig precis som kärleksobjektet i filmen säger, Rockys personlighet var den största behållningen i första Rocky. Så där ligger Creed i lä. Personligen gillade jag Rocky Balboa mer för att den hade en skön nostalgisk ton raktigenom.
92axha10
2018-06-10
Skådespelarna gör ett fantastiskt jobb att blåsa liv i den här filmen. Filmen är bra regisserad och manuset är välskrivet. Allting faller på plats på ett tillfredsställande sätt, allt man kan be om från en film.
Mikael602
2018-06-08
Ett värdigt slut på en fantastisk filmsaga
martineden
2018-02-20
[rek. 3] Blev faktiskt överraskad över hur bra denna faktiskt var! För att vara sjunde filmen i Rocky-serien känns denna oväntat fräsch och samtidigt som den förnyar själva grundkonceptet är den samtidigt trogen mot de kriterier som utgjort stommen i tidigare Rocky-filmer. Det är ett fullkomligt lysande drag att göra Stallone till en birollsfigur och jag gillar hur man handlingsmässigt knyter an till de tidigare filmerna. Bra!! 3+
Tatty
2017-11-09
Ganska bra film! Kul att se Rocky fortfarande fast det var lite sorglig i filmen. Gillar slutet!
2017-10-30
Bloodcolored
2017-10-13
Ganska förutsägbar och kanske lite för lång. Att de lyckats göra slutfighten spännande räddar ganska mycket.