2.6

Creep

En man beger sig ut på ett endagsjobb långt ute i förorten, men upptäcker snart att hans klient inte alls är vad han först trodde.

Originaltitel Creep

2020-01-08
Sömngivande.
supermoccine
2018-08-18
Huvva, en av de obehagligaste filmer jag sett.
Bijan
2017-12-18
Alltså...jag gillade den.
Hengman
2017-09-11
Lite rolig på ett par ställen. Men när man knappt orkar se de 82 minuterna utan att spola framåt så är det ändå ganska uselt.
NekkruEvul
2017-05-01
Kan vara en av dem bästa jag sett i sitt slag faktiskt. Om man har kollat på en del äkta found footage-material så inser man ganska snabbt att detta har många av samma tendenser, samtidigt saknas egentligen alla give aways som brukar plåga formatet ("BUU!!! JAG ÄR EN SKRÄCKFILM! HOKUS POKUS!" osv). Grunden läggs istället med en jävligt grundlig fundering kring modernt mänskligt beteende och socialitet på ett sätt som påminner mig ganska mycket om Funny Games. Relativt oförutsägbar hela vägen tyckte jag dessutom den var.
KyLLo
2017-03-22
Första tanken när jag såg den här found footage-filmen var lågbudget och en oro för om den skulle kunna överraska och hålla glöd i mitt intresse i 82 minuter. Och tydligen är det endast två personer som står för regi, manus och skådespeleri. Jag ställer krav på manuset. Mycket är dock förutsägbart. Som väntat mer dialog än handling. Det är egentligen bara en scen som överraskade mig. Rollpersonerna är överdrivna och som varandras motsatser. Mark Duplass känns som en riktigt skön kille. Kombinationen komedi och skräck fungerar dåligt. Skräcken går omöjligt att ta på allvar och heller inte att skratta åt. Jag hade gärna sett mystik istället för skräck och en smartare film med listiga svar på luriga frågor. Där kan man uträtta mer med begränsade resurser.
federico033
2016-12-03
Ja, huvudpersonen är naiv in i bomben men gillar verkligen Dupplass och det är nåt med filmen som får mig att gilla den ordentligt
Filmgalning
2016-09-03
Jag har sett en del av de här found footage filmerna och de är i överlag på gränsen till outhärdligt dåliga. Den här var bättre men något mästerverk var det sannerligen inte!
StureStenhög
2016-08-21
Hyfsat till en början. Det kändes väl förvisso aldrig som något speciellt, men det var ganska kul att följa vart det här skulle ta vägen. I andra halvan kraschar det dock totalt. En stor del av poängen med found-footage-greppet är ju trots allt att det ska kännas realistiskt, och det gör det inte när trovärdigheten i karaktärernas agerande är obefintlig. Patrick Brice borde dessutom regissera sig själv lite bättre, hans skådespeleri är uselt och han lyckas inte alls förmedla det som filmen påstår att han är. Ganska bra underhållning var det ändå, men alltså mer och mer av fel anledning framåt slutet
Korben_Dallas
2016-04-17