2.9

Crime Story

Chan är en agent som ska beskydda en affärsman. Men affärsmannen blir kidnappad och Chan slår sig ihop med en rutinerad polis för att lösa fallet.

Originaltitel Zhong an zu
Alternativ titel Police Dragon, Serious Crimes Squad
Regissör Kirk Wong, Jackie Chan
Manus Chan Man-keung, Chun Tin-nam, Cheung Chi-sing, Cheung Lai-ling, Teddy Chan
Genre Kriminalare, Action, Drama, 90-tal
Skådespelare Jackie Chan, Chung Fat, Kent Cheng, Kang Law-hang, Blacky Ko Sau-leung

2017-10-30
JonteW
2015-09-03
Jackie Chan fungerar utmärkt i rollen som agenten Eddie Chan i denna action/thriller av hög HK-klass. Lite mer mörk och "gritty" än vad Jackie's filmer brukar vara.
BrutusBeefcake
2015-07-17
Crime Story har en del riktigt häftiga stunts i sig och ett par sköna skjutarscener som jag uppskattar, det är även lite befriande att slippa slapsticken. Men det är inte mycket slagsmål i denna filmen och en Jackie Chan-film utan slagsmål är lite som chips utan dip; det kunde vart så mycket bättre och jag njuter inte fullt ut. (6+/15)
bad_droidboy
2014-04-06
Tuff film, träffar rätt på alla 80-tals Hong Kong film punkter!
sathariel
2013-01-10
Äntligen fått tag i denna... Kul att jag råkade se en film från ung. samma år med Jet Li häromdagen som också hade Kent Cheng i en biroll. I den var han en väldigt trevlig typ, i den här mycket obehaglig. Bra skådis.
menschenfeind
2008-11-10
En av Chans bästa (och mest seriösa) filmer. Jättemysigt 80-talsfoto, -ljus och -musik (trots att den är gjord -93).
JBL
2008-02-10
mm fast om man kollade på beskrivningen av the new police story så stämde det in på sen här på 6ans tablå.. Dom är så förvirrande
mozzen
2008-02-10
det är "New Police Story" som går på 6an just nu, inte denna -.-
JBL
2008-02-09
det är inte den här som går på TV6 idag :S
uCj
2007-04-15
Vad gäller Jackie Chans "allvarligare" filmer så tycker jag ändå inte att den här filmen står sig gentemot filmer som Supercop. För många logiska luckor, dåliga dialoger, dubb som får Jackie Chan att låta som Arnold (det kanske var en bra sak förresten)... nja, det var inte mycket som var så värst bra faktiskt. Gillar man explosioner och saknar större krav, då blir man nog väldigt nöjd!