2.5

Criminal

En oförutsägbar och farlig fånge får en bortgången CIA-agents minne och färdigheter implanterade i hopp om att han ska kunna stoppa en ond plan.

Originaltitel Criminal
Regissör Ariel Vromen
Manus Douglas Cook, David Weisberg
Genre Action, Science Fiction, Mysterium, Thriller, Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Kevin Costner, Gary Oldman, Tommy Lee Jones, Gal Gadot, Lara Decaro, Ryan Reynolds, Jordi Mollà, Michael Pitt, Amaury Nolasco, Alice Eve, Antje Traue, Scott Adkins, Freddy Bosche, Emmanuel Imani, Harry Hepple, Doug Cockle, Colin Salmon

Rift
2019-04-06
Ganska spännande och välspelad, men den osannolika kärlekshistorien gör att filmen egentligen förtjänar en etta. Rent kalkoneri.
92axha10
2019-02-27
En av de dummaste filmer jag någonsin sett. Inget att rekommendera
Rele
2019-02-18
En film med flera duktiga skådespelare och därför ger jag en svag trea.
Adoniram
2018-03-10
Kanske är det hela gänget med favoritskådisar som gör att man hoppats på mer, men som helhet inte dålig.
jonbo
2018-02-11
Oldmans karaktär förstör ju nästan hela filmen.
Sarlac
2017-10-17
Oengagerad och trött manus som en bra ensemble inte lyckas blåsa liv i. Svag 2a
Dutch
2017-08-31
Costners psykopathumoristiska karaktär gör hela filmen rätt så underhållande. Och det är ju satan vad Gary Oldman skriker hela tiden.
TimBuckley
2017-08-26
(rek 2a) Första halvan var inne på en trea, men tycker att den sänker sig på slutet. Men i övrigt ett ganska snyggt produktionsvärde med roll-listan och tycker om ambitionerna av att göra en nutida science fiction. I detta fall den vetenskapliga fiktionen av att lyckas överföra en persons minnen till en annan. Så länge man accepterar det som filmens premiss, så är det ett par underhållande timmar. Sevärd 2a.
HerrNenne
2017-07-13
90s-action på 2010-talet. Lyckas inte sälja in världen med bondskurkar, men är en tämligen underhållande film om man bortser från (ganska många) mindre bra scener.
Cipramil
2017-01-29
Obehagligt våld och kasst manus. Synd på så många bra skådespelare.