Croodarna

En grottman, av den gamla skolan, måste leda sin familj genom ett farligt förhistoriskt landskap på jakt efter ett nytt hem. Den gigantiska floran och faunan är utmaning nog i sig, men riktigt komplicerat blir det när familjen får sällskap av en alarmerande modern grottman vars jakt på "framtiden" står i stark kontrast mot vår hjältes förkärlek för det förflutnas traditioner.

Originaltitel The Croods
Regissör Kirk De Micco, Chris Sanders
Manus Kirk De Micco, Chris Sanders
Genre 2010-tal, Animerad, Äventyr, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Nicolas Cage (röst), Emma Stone (röst), Ryan Reynolds (röst), Catherine Keener (röst), Cloris Leachman (röst), Clark Duke (röst), Chris Sanders (röst), Randy Thom (röst)
Betygsantal 1902

vonadel
2018-05-23
Oj, är det verkligen fem år sedan jag såg denna!? Sanslöst vad tiden går. Minns fortfarande starkt vad besviken jag var på den aktiva 3D'n som var på den bio vi var på. Nu vid omtitten hemma var 3D'n mycket bättre. Nästan så jag tänkte höja betyget t o m. Men, storyn är lite för svag för det trots allt. 6/10
2017-10-25
Jamesa
2016-06-10
Rolig film. Farmodern är underbar. Jag uppskattade den mycket.
Powha
2016-02-09
Bra! Fartfylld, rakt äventyr, snyggt och bra värderingar. Svag fyra.
jskogh
2015-07-13
Lite för knarkig (flummig) för min smak!
marleey
2015-03-20
Parkour stenåldersmänniskor med superkrafter i en psykedelisk värld. Filmen är helt klart snygg. Men det är lite för färgglatt och flummigt för min del som är lite äldre. För barn så passar det nog bättre. Sen så tycker jag inte rösterna sitter till 100 procent. Å andra sidan så är jag inget fan av Nic Cage för att uttrycka mig lindrigt.
booby
2015-03-19
Lite trevande och väldigt igenkännlig, men ändå charmig.
Hypostas
2014-12-26
Inte helt värdelös.
MrsMustaine
2014-11-28
Helt galen film det här! Händer mycket hela tiden, och man hinner aldrig bli trött på den. Inte jag iaf. Den flippade ur precis i min smak! :)
2014-11-13
Jag tyckte väldigt mycket om denna film. Tempot är galet högt liksom skämt per minut-mätaren. Nic Cage och Emma Stone levererar två helt underbara prestationer i sitt röstarbete. Mycket sevärd och väldigt rolig.