2.7

Cropsey

Två filmskapare gräver i mysteriet kring fem försvunna barn.

Originaltitel Cropsey
Regissör Barbara Brancaccio, Joshua Zeman
Manus Joshua Zeman
Genre Dokumentär, Kriminalare, Mysterium, Skräck, 2000-tal

stgurgel
2017-02-19
Amatöraktigt gjord men otydligheten och insinuationerna är en del av charmen
Oidipussy
2015-12-14
Kändes lite som ett slutprojekt för en filmstudent, men fortfarande entertaining.
AlbinWesley
2015-10-03
Jag tycker den lyckas med den obehagliga stämningen rätt så bra. Känns nästan parodisk på sina håll, ja, men jag tycker även att det bidrar med någonting i stämningsväg. Säger således att den är bra.
santiago
2015-04-04
Kändes väldigt otillfredställande mot slutet. Blev inte särskilt klokare av att ha sett dokumentären tyvärr.
Terran
2014-03-01
Är det en dokumentär om hur man inte gör en dokumentär?
MrBlonde
2013-12-03
Helt ok men som ami86 påpekar så handlar det mest som spekulationer. Får inte den där tillfredsställande känslan av att man verkligen vet någonting när den är slut.
ami86
2012-04-04
Skitdålig dokumentär som fokuserar på att skapa en 'mystisk' stämning och intervjua massa oinsatta människor som bara spekulerar vilt baserat på sina egna subjektiva fördomar. Vi får i princip ingen insyn i den rättsliga processen, vilka bevis som presenterades mot Rand och vad exakt som låg till grund för domarna. Fanns det något mer än 20 år gamla vittnesmål från föredetta knarkare och fyllon t ex? Vi får också väldigt lite information om de försvunna barnen, speciellt om Jennifer, vad var dödsorsaken? När knäppgökarna också sen börjar blanda in satanistiska ritualer så började mitt tålamod tryta. Känns tyvärr som en rätt oseriös och fånig dokumentär. Inget att hänga i julgranen med andra ord.
MaraJade
2011-09-05
Creepy!
amam
2011-07-04
Den var hyfsat intressant men inte direkt något som jag kommer att komma ihåg om ett år. Svag trea.