2.6

Crossfire

Kriminalpolis Vincent Drieu blir förflyttad från Paris till en håla i Frankrike där brottslingarna styr och polisen inte bryr sig om att upprätthålla lagen. Drieu tänker dock inte låta brottslingarna styra länge till.

Originaltitel Les insoumis
Regissör Claude-Michel Rome
Manus Olivier Dazat, Claude-Michel Rome
Genre Kriminalare, Thriller, Action, 2000-tal
Skådespelare Richard Berry, Pascal Elbé, Zabou Breitman, Aïssa Maïga, Bernard Blancan, Guilaine Londez, Moussa Maaskri, Frédéric Saurel, Gérald Laroche, Jean-Louis Loca, Aure Atika

Hanness
2014-10-19
Inget vidare, men den gick att se.

2012-08-10
Spretig story med taskig struktur. Kameraarbetet är anmärkningsvärt dåligt kombinerat med bristfällig regi. Det fick mig att kolla upp regissören och ganska väntat visade detta vara dennes filmdebut (miniserie medräknas ej). Sedan bör tilläggas att den svenska DVD-utgåvan (Horse Creek) är under all kritik. Både bild och undertext är osynkad. 3 av 10.
2011-08-27
Fransk action brukar leverera bra action och bra handling. Här känns historian rörig utan större anledning och huvudrollsinnehavaren Richard Berry´s antihjälte är en träbock som man hade önskat mer av pga handlingen som byggs upp. Några schyssta actionscener och ett snyggt foto räddar den svaga trean.