3.6

Crossing

Fattig men lycklig nordkoreansk gruvarbetare Yong Soo lever ett spartanskt liv tillsammans med sin fru och lilla son på en liten gruvort. När hans fru drabbas av tuberkulos och blir allvarligt sjuk försöker Yong Soo smyga sig in i grannlandet Kina efter medicin för att rädda henne. Men när han väl kommit över gränsen inser han att det inte går att komma tillbaka.

Originaltitel Keurosing
Regissör Kim Tae-gyun
Manus Lee Yu-jin
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Cha In-pyo, Seo Young-hwa, Jeong In-gi, Sin Cheol-jin, Shin Myeong-cheol, Joo Da-yeong

Mikka
2011-11-16
Mycket bra film som växer hela tiden. Min andra fyra av Kim Tae-Gyun (har tidigare sett A Millionaire's first love) så jag måste kolla upp den här regissören.
HarCees
2011-11-10
Personligen tycker jag det inte alls var bra barnskådespel

2011-10-26
Riktigt bra film. Ruggigt bra skådespel, speciellt av barnen. Hjärtskärande, tungt men ändå så bra. "Pappans" minspel är fantastiskt.
myraan
2011-10-15
Sjukt bra och gripande film. Barnskådespeleriet var helt sanslöst bra. Men dock så gjorde slutet att filmen inte fick en 5a!!
foppa99
2011-08-29
hjärtskärande e bara förnamnet
jp
2009-12-01
Fantastisk men mörk film. Skådespeleriet är helt grymt, vet inte riktigt varför jag inte sätter en femma.
pufred
2009-09-20
Bland det bästa barnskådespel jag sett. Riktigt starkt melodrama!
ersia
2009-09-15
Väldigt gripande och sorglig, på ett bra sätt!

2009-05-20
En riktigt bra och gripande film om livet och mänskliga rättigheter i Nordkorea. Också bland dom bästa Sydkoreanska filmerna från 2008. Solklar 4:a!