Cruel Winter Blues

Under en kall vinterdag, beger sig Jae Mun och Chi Guk till den lilla byn Beolgyo, för att söka upp mördaren till Jae Muns vän.

Originaltitel Yeol-hyeol-nam-a
Regissör Lee Jeong-beom
Manus Lee Jeong-beom
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Sol Kyung-gu, Na Mun-hee, Jo Han-seon, Yun Je-mun

2019-07-17
Bra film. Jag vet aldrig riktigt var den är påvägen och koreanerna har en alldeles särskild förmåga att få saker och ting att kännas naturliga och levande. Sidospåret med "romansen" funkar inte öht och är bara kass. Men relationen mellan dom 2 huvudpersonerna och med mamman och så är intressant och fin och slutet känns väldigt mycket. Det är mycket en måste fylla i själv på gott och ont. Så det blir bara en ganska stark trea, även om den i slutändan känns som mer så är inte vägen dit lika övertygande.
foppa99
2017-07-20
Känns mer japansk än sydkoreansk
-kakihara-
2013-04-05
Stark 3/5
Engravadlax
2012-02-19
Småkul men bristfällig. En väldigt typisk K-new wave film i den bemärkelsen att den är välgjord men underväldigande. Lee Jeong-beom har kommit långt sedan debuten, även om han fick till ett bättre manus här än i A-jeo-ssi. 5/10.
eppjones
2010-01-04
Snigelfart. Det intressanta ligger i gangstersnubbens interaktioner med underhuggaren och mamman.
uCj
2007-07-28
Jag tycker filmen var väldigt ojämn, så trots en del väldigt bra delar så blir helhetsintrycket bara ett ok.