Cry-Baby

Brylcremeshårdingen Cry-Baby har förmågan att kunna klämma fram en tår och på så sätt få tjejerna i extas. Hans närmaste vänner är ett gäng riktiga tuffingar.

Originaltitel Cry-Baby
Regissör John Waters (I)
Manus John Waters (I)
Genre Komedi, Musikal, Romantik, 90-tal
Skådespelare Johnny Depp, Amy Locane, Traci Lords, Kim McGuire, Ricki Lake, Stephen Mailer, Polly Bergen, Susan Tyrrell, Iggy Pop, Kim Webb, Darren E Burrows, Alan J Wendl, Jonathan Benya, Scout Raskin, Robert Tyree, Robert Walsh, Willem Dafoe, Joe Dallesandro

picklessmulan
2018-02-25
Usel!!
2017-10-21
2017-09-21
Supertöntig film, bra musik. Roligt med "Inga from Sweden" som har kläder som påminner om "schweizisk nationaldräkt." Regissör har nog blandat ihop våra nationer en aning!
HerrNenne
2017-08-20
Jag avskyr det käcka 50-talet och jag avskyr trams. Med nåt undantag riktigt tråkig musik i den också.
Starkbröl
2017-01-15
En parodi, ur homosexuell synvinkel, på heterosexuella livsstilar/ikoner under det ikoniska femtiotalet. Intressant ur detta perspektiv, för att se hur de attityderna till normativitet traderats genom årtiondena, men antagligen helt obegriplig som film annars. En ganska ondskefull film, faktiskt.
RustyFilm
2016-12-09
Det är soundtracket mer än nått annat som lyfter Cry Baby. Den enfaldiga handlingen får man inte ta på allvar. John Waters banaliserar 50-tals kulturen grovt. Betraktat som en rock&roll musikal (och det är ju precis vad det här är) så är det hyfsat.
Tatty
2016-09-10
Älskar filmen jätte mycket. Älskar musikal i filmen. Depp gör rollen jävligt bra och likaså alla andra i gänget. Depp är inte vara bra, han är HOT också!!
Dream
2016-07-30
Cry-Baby är 100 % häftigare än den överskattade Grease! Härlig musik och sköna karaktärer i det glada 50-talet.
cameo
2014-12-07
Den är ju så underbart campy, och medryckande, att man bara måste älska den. För mig är det uppenbart att filmen, genom sin regissör, är rotad i en dragtradition (läs drag queens och drag shows) som lever på just överdrifter och ironi. Älskar\\'t!
papabobadiof
2014-11-10
Too much av allting. Och det är ju det som gör den så jävla härlig!