2.2

Cry Macho

En f.d. gammal rodeostjärna och avdankad hästuppfödare går med på att ta hem en väns 13-åriga son, bort från sin mamma i Mexiko. På deras resa tillsammans får mannen upprättelse genom att lära pojken vad det innebär att vara en bra och hederlig man.

Originaltitel Cry Macho
Regissör Clint Eastwood
Manus Nick Schenk, N Richard Nash
Genre Drama, 2020-talet
Skådespelare Clint Eastwood, Eduardo Minett, Dwight Yoakam, Natalia Traven, Fernanda Urrejola, Horacio Garcia Rojas, Marco Rodríguez

Afflicter
2022-12-27
Slarvigt regisserat och spelat av Clint. Det finns en helt ok story här, men utförandet kunde varit bättre.
2022-06-22
En skör och gammal Clint kämpar på, men är inte dags att lägga ner verksamheten? Ingen dålig film, men tempo saknas helt och replikerna nästan dras ur ensemblen. Det är beklämmande att se.
GroundhogDave
2022-06-05
Bollywood i Hollywood.
finkan
2022-03-14
En fin och småmysig film
mammene
2022-01-13
Det får bli en tvåa för det är inte den bästa film Clintan gjort, men det är fortfarande en njutning att se honom. Hans raka kommentarer och hans finurliga blick känner man igen, kanske bara i en lugnare takt. En enkel handling som kan kännas banal, men också fin, att för en stund få se att det finns medmänsklighet. Vissa verkar tycka att Clintan är för gammal och hasar runt, just det tycker jag är det fina, 91 år och fortfarande aktiv tycker jag är en merit, så jag tycker att han kan få ta sig friheten att göra precis den film han vill, tänk så mycket skiftande film han gjort, att bli lite sentimental på äldre dar är väl bara fint. Eduardo Minett kändes väldigt tafflig i sin roll, har funderat på det, hade det en mening, har svårt att tro att ingen såg det, vad har Clintan tänkt här? Kan kännas som om denna kommentar blev ett försvar för åldrandet, en annan fas livet, kanske det. Slutordet blir en varm film.
BenStiller
2021-12-28
Tråkigt att Clint Eastwoods kanske sista film också är hans sämsta. Efter en enastående karriär är han värd all respekt och beundran, men här borde någon ha sagt stopp. Taffligt manus och tunn handling. Skådespelarinsatserna lämnar mycket att önska, inte mycket trovärdighet i varken repliker eller den larviga storyn. Satt och längtade efter att filmen skulle ta slut. En B-film värd en 1:a, men höjer till en svag 2:a på grund av att den åldrade Clint trots allt fortfarande kämpar på.
HerrNenne
2021-11-02
Clint Eastwood har blivit väldigt gammal. Det syns. Han var faktiskt redan ganska gammal när hans flört i den här filmen föddes. Ja, varför inte avsluta med lite gubbsjuka.
PeterTheW
2021-10-25
Ja alltså det kanske är dags att Clint lägger regihatten på hyllan. Det här var ju faktiskt bitvis riktigt mysigt och fångade mitt intresse mer än t.ex usla The mule, men han sjunger på sista sången.
Engravadlax
2021-09-26
Ja, Clint är nu så gammal att det enda som känns är hans ålder, tyvärr.
2021-09-20
Det här var verkligen inte bra, tråkigt och ointressant rakt igenom. Dåligt skådespeleri och ännu sämre dialog. Flörten mellan en 91-årig Clintan och 50-årig mexikanska känns så absurd och inte baserat på någonting öht. Vilka läxor är det ens som presenteras om att vara "en bra och hederlig man"? Det bästa, och typ enda bra, jag har att säga är att filmen är trots allt inte är en pina att ta sig igenom, den liksom puttrar på. Men den är så tom och dålig att det är en klockren etta ändå.