Crypto

En finansman upptäcker en koppling mellan ett konstgalleri och den ryska maffian ? som tvättar pengar med hjälp av kryptovalutor.

Originaltitel Crypto
Regissör John Stalberg Jr
Manus Carlyle Eubank, David Frigerio
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Beau Knapp, Alexis Bledel, Kurt Russell, Luke Hemsworth, Jeremie Harris, Jill Hennessy, Ron Menzel, Joseph Siprut, Gabe Fazio, Sean Cullen, Alexandra Mazzucchelli, Rockie Frigerio, Wayne Pyle, Zac Weinstein, Malaya Rivera Drew, Vincent Kartheiser

ulpe01
2019-06-25
Först och främst, den här tvåan är enbart för Kurt Russell och så för den där scenen där Hemsworth skjuter en kille i ansiktet, inget annat. De vill att jag ska köpa att "savant"-bankiren Marty år 2019 inte kan nåt om kryptovalutor (eller ja, 5%...). Sen är vi helt plötsligt mitt i ett avsnitt av "Lie to Me" när vi får se farliga skurkens miniryckningar i typ tio minuter (kändes det som i alla fall). Normalt sett lyssnar jag inte mycket på musiken i en film, men här har man inget val när i övrigt händelselösa scener fylls med oroväckande stressmusik. Försöker vara skrämmande tills det blir mest irriterande.