2.6

Cube Zero

En handplockad skara människor finner sig själva fängslade i ett kubliknande utrymme. De upptäcker att alla kubens sidor är länkade med identiska kuber som leder vidare till andra identiska kuber o.s.v. Det de inte vet är att några av kuberna är utrustade med livsfarliga fällor.

Originaltitel Cube Zero
Alternativ titel Cube Ø, Cube 3
Regissör Ernie Barbarash
Manus Ernie Barbarash
Genre Mysterium, Science Fiction, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare David Huband, Zachary Bennett, Diego Klattenhoff, Stephanie Moore, Tony Munch, Joshua Peace, Michael Riley, Mike 'Nug' Nahrgang, Terri Hawkes, Richard McMillan, Martin Roach, Alexia Filippeos, Jasmin Geljo

Skapad 2019-10-13 av Greenleaf
Ett par handplockade människor befinner sig i en gigantisk kub som de ska försöka att ta sig ur ifrån. Samtidigt får man följa ett par personer vars jobb går ut på att ta hand om kuben och se ...   Läs mer »

gjoob
2019-02-17
En uppföljare till första filmen snarare än andra. Håller med om att mycket försvinner när fokus flyttas ut från kuben. Det unika för första filmen är som borta och även om det är intressant att få allt "förklarat" (nåväl) är det här i grund och botten en sunkig b-skräckis som försvinner i mängden - ett stort misslyckande om man ser till vad den skulle kunna vara. Slutet, eller för den delen katt-och-råtta-leken i andra halvan av filmen, lämnar väldigt mycket att önska.
2017-10-24
Tatty
2016-06-05
Bra och spännande. Gillar att den började rå i början.
Lotso
2015-09-29
I sin helhet skulle Cube nog förblivit en egen simpel film. Borta är charmen, de intressanta karaktärerna och klaustrofobin man fick genom att känna sig instängd. Istället bjuds det på mer gore och en större bakgrund till kuben i sig. Idén med att vi får se saker utanför kuben är en intressant idé, fast än tar bort hela poängen med första filmen. Den bjuder på underhållning och för första akten så är den bättre än tvåan, fast båda två inte är särskilt bra. Men för underhållningsvärdet och idén så håller Cube filmerna ändå lite högre standard än de flesta skräckfilmerna som kommit under 2000-talet. Men bara lite.
Hanness
2014-12-28
Fånig, men bättre än tvåan.
S_Griffon
2014-09-06
Fattigt försök att göra dessa filmer sammanhängande och bra.
Starlette
2014-06-17
2-. Bättre än tvåan iaf.
Punkliv
2014-06-16
Jävligt stark tvåa!
AlbinWesley
2014-06-13
Tycker inte den är så dum alltså, förklaringen som ges till första filmen är helt okej ändå. Förvisso är halva poängen med första filmen att svaret inte ges, och det är absolut bäst så. Men jag hade förväntat mig sämre upplösning här. Dock är filmen i övrigt ganska sisådär.
Supernaut
2014-06-06
Snäppet sämre än tvåan, som inte heller den var bra. Se den om du vill ha sett alla serien, låt bli annars.