Cult of Chucky

Efter förra filmen sitter Nica på mentalsjukhus, dömd för morden som Chucky begick för några år sen.

Originaltitel Cult of Chucky
Alternativ titel Curse of Chucky 2, Child's Play 7
Regissör Don Mancini
Manus Don Mancini
Genre 2010-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Allison Dawn Doiron, Alex Vincent, Fiona Dourif, Dan De Jaeger, Matthew Stefanson, Michael Therriault, Zak Santiago, Ali Tataryn, Marina Stephenson Kerr, Adam Hurtig, Grace Lynn Kung, Elisabeth Rosen, Jennifer Tilly, Summer H Howell, Brad Dourif (röst)

Solidus
2019-07-24
Jag hade önskat att regissören vågade säga "stopp" och avlutade sagan med den här filmen, men tyvärr inte. En TV-serie är på gång samt en film om mördaren Charles Lee Ray. Med det skrivet, så är detta en stabil fortsättning. Som Martin eden skriver så är det inte illa för en slasher-serie att hålla sig på en bra nivå efter sju filmer, men CULT OF CHUCKY saknar den mörka humor som präglade de tre första filmerna.
martineden
2019-06-28
Det är ganska imponerande att del 7 i ett franchise håller så här hög kvalitet och att seriens kontinuitet är intakt. Ett intressant och klokt val att fokusera på atmosfäriska element och här väljer man en annan riktning än CURSE och jag tycker att det fungerar väldigt bra! Miljön är väldigt effektiv och jag gillar den riktning man tar serien med CURSE och CULT. Snudd på 4:a! 3+/4-
Sovande_mannen
2018-11-17
Den här va skit.
Biberkolben
2018-08-13
ANDY!!!
Elizadushkufan
2018-08-13
Efter Curse of Chucky, som jag blev besviken på, räddar den här något av "den nya versionen" av Chucky. Stör mig dock ännu på att dockan inte ser ut som den gjorde från allra första början. Enligt mig bättre manus än förra. Trots att Brad Dourif bara gör dockans röst så är han en av de som lyfter filmen, han gör det så bra.
KyLLo
2018-07-17
Den sjunde filmen i Den onda dockan-serien. Har man sett den första har man egentligen sett alla. Det är svårt att skapa variation och modernisera något så förutsägbart, eller skapa någon form av sympatier. Utvecklingen har mest handlat om att det tillkommit fler dockor och att man har försökt att göra filmerna mer lättsamma. Här har man ändå försökt sig på något av ett manus också, vilket är ett plus. Men skräckscenerna är på tok för överdrivna, upplösningen är katastrofalt dålig och skådisarna är inte bra, så betyget blir ändå underkänt.
Hanness
2018-07-16
Skräck? Snarare en fånig komedi..
2018-03-04
En i mitt tycke lite vimsig och annorlunda del i serien som inte liknar någon annan nämnvärt. De tar till lite nya grepp vilket är positivt, men inte säker på att det gynnar just Chucky. Dock en okej skräckis med lagom mycket komiska inslag och fantasifulla mordscener. Tror ej heller detta var det sista vi såg i denna franchise.
idd
2018-01-28
Bästa Chuckyn på länge!
Henkepedia
2018-01-01
Man kan säga att denna delen tar sig tillbaka till den första med Voodoo men tar sig snabbt tillbaka till det vi är vana av att se. Flera skådespelare är tillbaka från de tidigare som t.ex Andy från de tidigare filmerna, Jennifer Tilly och Nico från förra. Filmen funkar för vad det är och lite nytt är här med men mest blinkningar till tidigare delar.