Cult of Chucky

Efter förra filmen sitter Nica på mentalsjukhus, dömd för morden som Chucky begick för några år sen.

Originaltitel Cult of Chucky
Alternativ titel Curse of Chucky 2, Child's Play 7
Regissör Don Mancini
Manus Don Mancini
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Allison Dawn Doiron, Alex Vincent, Fiona Dourif, Dan De Jaeger, Matthew Stefanson, Michael Therriault, Zak Santiago, Ali Tataryn, Marina Stephenson Kerr, Adam Hurtig, Grace Lynn Kung, Elisabeth Rosen, Jennifer Tilly, Summer H Howell, Brad Dourif (röst)

2018-03-04
En i mitt tycke lite vimsig och annorlunda del i serien som inte liknar någon annan nämnvärt. De tar till lite nya grepp vilket är positivt, men inte säker på att det gynnar just Chucky. Dock en okej skräckis med lagom mycket komiska inslag och fantasifulla mordscener. Tror ej heller detta var det sista vi såg i denna franchise.
idd
2018-01-28
Bästa Chuckyn på länge!
Henkepedia
2018-01-01
Man kan säga att denna delen tar sig tillbaka till den första med Voodoo men tar sig snabbt tillbaka till det vi är vana av att se. Flera skådespelare är tillbaka från de tidigare som t.ex Andy från de tidigare filmerna, Jennifer Tilly och Nico från förra. Filmen funkar för vad det är och lite nytt är här med men mest blinkningar till tidigare delar.
haajen
2017-10-31
Ojämn och emellanåt rätt seg men här finns flera kul grejer och, som vanligt, flera blinkningar till fansen. Svag trea.
2017-10-27
Den här filmen var faktiskt över förväntan. En del scener är hysteriskt roliga.
myslas
2017-10-13
Inget nytt den här gången heller, skräck på mentalsjukhus har gjorts till leda och ofta bättre än såhär. Handlingen är mest förvirrande och och filmen rätt händelsefattig fram till sista kvarten. Har ingen aning om varför de tvunget skulle dra in Andy igen. Jennifer Tilly är som vanligt den som står ut men hon får inte mycket speltid den här gången heller. Om Don Mancini inte kan komma på något intressantare är det lika bra att sluta göra de här filmerna.
Neuros
2017-10-04
Det är så svårt att ge betyg för denna smörja. För även om den är långdragen och dåligt skriven, får man en liten "nostalgi-rysning" av när Chucky dyker upp och ger filmen lite behållning. Dock är det svårt för Brad Dourifs coola röst och enstaka underhållande mord och cameos att rädda en hel film fylld av plotholes och krystade scener. Skam att en så cool filmserie bara blir sämre och sämre. Hade räckt att göra en kortfilm av denna.
soad_87
2017-09-28
Fruktansvärt urusel dynga.
Engravadlax
2017-09-27
Förvånansvärt högt genomsnitt på Imdb för att vara så dåliga filmer. Är det 70-talister som nostalgiröstar?
TheHorrorfan
2017-09-26
Lite bättre än "Curse Of Chucky", men ändå ingen höjdare.