1.9

Curfew

Efter sju års fängelse så bestämmer sig Ray Perkins och hanns efterblivna bror Bob Perkins att söka den domare som fällde dem för våldtäkt på en ung flicka vilket slutade i ett brutalt mord. De gör sitt bästa för att terrorisera och tortera honom, hans familj och deras nära och kära.

Originaltitel Curfew
Regissör Gary Winick
Manus Kevin Kennedy
Genre Skräck, Thriller, 80-tal
Skådespelare Kyle Richards, Wendell Wellman, John Putch, Jean Brooks, Nori Morgan, Frank Miller (I)

zonk
2015-11-29
Riktigt bottenskrap även bland usla filmer. Noll underhållning, noll kul vinklar, noll poäng.

2015-09-12
Fantastiskt usel budgetfilm.
2012-06-23
Så här ska en slipsten dras! Med god vilja, rätt inställning och ett schyst soundtrack (Cengiz Yaltkaya - en ny bekantskap för mig) så kommer man långt utan såväl budget som anseende - något en sådan som Haneke aldrig skulle begripa. En enormt effektiv, skitig och helgjuten terrorrulle, trots begränsat grafiskt våld, obefintlig nakenhet och ett småtaffligt b:igt hantverk. Ett plus till Wendell Wellman, vars karaktär är rejält obehaglig. (10-/15)
dudson
2010-03-09
Hadde mkt högre Förväntningar av Filmen. Känns Väldigt Låg-budget -filmad..tyd Inspelad i Australien...Rätt Ovanlig för många troligen..(synd) för den är värd en Titt!!...Man fastnar aldrig för filmen som man ska göra när det är en Schysst film....Slutet har sina Moment av Våld7Tortyr..=)
2007-05-17
Nån sorts variant av makabra "last house on the left". Undvik !!
Dele
2006-06-14
Trist tråk-skräckis som saggar fram utan att engagera.
Docklands
2005-01-11
Trevlig film, får en svag 4:a. Alltid trevlig med hänsynslösa sadistiska psykopater i filmer av den här typen =)