Cut and Run

Två tv-reportrar får i uppdrag att åka till den colombianska djungeln för att leta upp en försvunnen man. Väl i djungeln upptäcker de att de kanske inte kommer att återvända med livet i behåll.

Originaltitel Inferno in diretta
Regissör Ruggero Deodato
Manus Cesare Frugoni, Luciano Vincenzoni, Dardano Sacchetti
Genre Action, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Richard Lynch, Lisa Blount, John Steiner, Leonard Mann, Richard Bright, Michael Berryman, Eriq La Salle, Gabriele Tinti, Valentina Forte, Karen Black, Willie Aames, Barbara Magnolfi, Luca Barbareschi, Carlos de Carvalho

Korben_Dallas
2016-02-08
Goren är 👌 men tycker den är för hetsig, för när de bara spelar in tv pogram och gör show av massakern får de en kuslig vibe. Nåt man saknar under den nästan ständiga action som är sådär. John Stiner som alltid är bäst har för liten roll. Och jag bara hatar när den mest karismatiska skådisen underannvänds. Han är helt klart den man minns bäst av särkilda skäl. Ändå 3:a
2015-06-29
Sicken jävla rökare! Deodato går "all in" i ett hejdundrande tempo. Totalt kompromisslös eurotrash-rulle med extra allt (utom hjärna). Rullande huvuden en masse, tuttar & sexuellt våld, dumma infödingar, Michael Berryman, krokodiler, djungelaction, strippbarer, pimp med babyface och lila hatt, Jim Jones, helikoptrar & flygplan, samt några fantastiska gore-sekvenser. Det här är fan film! (Passa er för klippta versioner) (12-/15)
Sangraal
2013-11-18
Raimo_1985: Japp, det är Michael Berryman som är med är i både The Hills Have Eyes 1 och 2. Dessutom är han med i Deodatos The Barbarians.
Raimo_1985
2013-11-17
Stark trea. En av Deodatos bättre. Stundtals väldigt spännande, ganska bra dialog. Läskiga djur, äckliga lik som flyter upp ur vattnet. Fördummande bild av infödingar. Galen elaking som ser ut som han i The hills have Eyes (som jag inte sett). Är det han? Raffande musik som passar filmen som hand i hanske.
StureStenhög
2013-08-31
Känslan av ett hafsverk är påtaglig, berättandet är allmänt spretigt och osammanhängande, och vissa delar förklaras inte överhuvudtaget. Deodato är dock en tillräckligt skicklig regissör för att det här fortfarande ska bli hyfsat underhållande, men det blir lite för mycket meningslös gore, och i allmänhet för lite som känns direkt minnesvärt
Ondskapt
2013-08-29
Deodato kör hårt när han slänger in kannibaler i 80-talsaction och mosar på utan att tänka sig för. Underhållning på hög nivå med spektakulärt gore och fantastiskt soundtrack från Simonetti.
2012-11-08
Schizofren rulle av Deodato där han inte verkar vetat riktigt vilken inriktning han ville ha. Det är iaf sjukt våldsamt och brutalt oavsett om det blir djungelaction eller ren sexploitation. Berryman är perfekt castad som brutal vilde. Härligt synthig score av Simonetti även om den är charmigt malplacerad i många scener. En av de sista italienska tokfilmerna innan storhetsperioden ljumnade. Lite synd att otrevlige Richard Lynch inte är med mer, mannen stjäl liksom Kinski allt fokus.
dudson
2010-09-04
Tvär Brutal Rulle!! säger då vilken Start filmen får.. Världs-klass...

2010-05-16
en välgjord film av deodato...men kanske lite svår att hänga med i. stark 3a
idd
2009-07-28
ännu en sjukt brutal djungelrulle från deodato.. långt ifrån kannibalmästerverken, men det e fortfarande mkt bra.. synd på ett ganska beiget slut bara.. 3++