2.4

Cutthroat Island

Piraten Black Harry Adams har tvingats att gå på plankan. Hans dotter Morgan kommer till undsättning men han blir dödligt sårad. Black Harry lämnar efter sig en tredjedel av en skattkarta - tatuerad på sin hjässa.

Originaltitel Cutthroat Island
Regissör Renny Harlin
Manus Robert King, Marc Norman
Genre Action, Äventyr, Romantik, 90-tal
Skådespelare Matthew Modine, Geena Davis, Frank Langella, Maury Chaykin, Patrick Malahide, Harris Yulin, Stan Shaw, Rex Linn, Paul Dillon, Christopher Masterson

2017-10-18
helt ok
Paramis
2017-02-03
Sätter en 2a för den är visuellt godis ! Geena känns lite misscastad.
Djason
2015-09-28
Klart bättre än sitt rykte. Visst är den ganska smörig men matinékänslan finns där och handling och effekter är helt ok. Blir ju inte heller sämre att en av mina favoritskådisar Geena Davis är med.
2014-11-20
Detta är en film som förlorade massor pengar för ingen gick helt enkelt för att se den och kritikerna var inte heller särskilt nådiga. Man trodde dessutom att det aldrig efter detta skulle kunna göras en succéfylld piratfilm men detta skulle ju Depp och Co. motbevisa. Denna är inte dålig men det finns en del svagheter som inte får den att lyfta. 2+
Mat1az
2014-10-12
Pirates of the Caribbean? Hmpf! Jag står fast vid att detta är en av de bästa piratfilmerna som någonsin skapats. Visst är det är ostigt, och de 10 första minuterna fick mig verkligen att tveka. Men det här är en non-stop action fest med explosioner i miljon-dollars-klassen och helgalna stunts som sätter hjärtat i halsgropen. Det slår mig ännu idag nu när jag ser om den hur otroligt stor och episk hela del här filmer är. Den är helt gigantisk i sina proportioner. Underhållningsfaktorn ligger på 100% från början till slut, det finns knappt en lugn stund i hela filmen. Det kan inte bli mycket mer actionäventyr med matinékänsla än det här.

2014-04-06
Inte alltför bra, men okej. 5/10.
Ful_fisk
2013-06-30
Ingen superfilm, men den duger som enkel underhållning. Matthew Modine är dock sanslöst smörig. Som en levande version av Flynn Rider i Trassel, fast utan ironin. Det är uppenbart att skaparna av Pirates of the caribbean sneglade en del på denna rulle.
2013-06-26
Som andra har skrivit finns här en skön matinékänsla och den har ett extremt oförtjänt dåligt rykte. Klassiskt piratäventyr där knappast något saknas. Ser mycket hellre den här än Disneys sentida effektäventyr.
pikzel
2012-03-27
Jag ser hellre den här än Pirates of the Caribbean. Har sett den flera gånger, och ser den gärna igen. Helt ok matiné!
highway61
2012-03-25