2.2

Blackhat

I en värld som tagits över av ligor av globala cyberbrottslingar får vi följa en amerikansk brottsling på permission och hans kinesiska kumpaner i deras jakt på ett kriminellt nätverk. En jakt som tar dem från Chicago till Los Angeles och vidare till Hongkong och Jakarta.

Originaltitel Blackhat
Regissör Michael Mann
Manus Morgan Davis Foehl
Genre 2010-tal, Action, Kriminalare, Drama, Mysterium, Thriller
Skådespelare Chris Hemsworth, Wang Leehom, Tang Wei, Viola Davis, Holt McCallany, Andy On, Ritchie Coster, Christian Borle, John Ortiz, Yorick van Wageningen, Tyson Chak, Brandon Molale, Danny Burstein, Archie Kao, Abhi Sinha, Jason Butler Harner, Manny Montana

Skapad 2019-12-09 av AugustDellert
Blackhat är den senaste filmen från regissören Michael Mann som tidigare gett oss klassiker som Heat, Insider och Collateral. Denna gång samarbetar han med Chris Hemsworth, mest känd som superhj...   Läs mer »

Ima_Tree
2019-06-02
Segt, fult och rörigt. Sterilt bildspråk. Hemsworth övertalar inte som machohackare.
Raimo_1985
2018-10-21
Knappast någon av Michael Manns bättre. Men actionscenerna är helt otroligt bra, där tar han i som vanligt, Mann, grymt ljud osv. Filmen är lite småtrevlig att titta på, Chris Hemsworth muttrar på helt okej. Godkänt.
PiratDjinn
2018-04-25
Oj, det eskalerade väldigt fort, och blev hjärndött ännu fortare. Några exempel: En NSA-agent som klickar på nedladdningslänkar i e-posten, världens mest avancerade program för datarekonstruktion går att komma åt via nätet med hjälp av lösenord, tomt både på vägarna och i tunnelbanan i en av världens mest tätbefolkade städer, inga poliser på gatorna i Hong-kong så man kan springa runt med RPG och skjuta med automatkarbiner obehindrat, reklamskyltar som är skottsäkra, en polis som har en pistol som kan skjuta prick på 100 meters håll när automatkarbinerna missar på samma avstånd. Nä, det här är inte ens underhållande. Undvik.
jopjop
2017-08-09
Lite annorlunda. Jag gillar skådespelarna.
Rele
2017-08-08
En dålig Michael Mann film. Jag ger en svag tvåa.
Christofer
2017-04-16
Blekt överlag men det dög att se fram till sista halvtimmen. Upplösningen var så värdelös att man nästan börjar gråta.
Zebulonm
2016-07-24
Tycker den e riktigt bra...
RichardEk
2016-07-09
Michael Mann lyckas inte riktigt leverera en komplett film denna gång, det är i synnerhet berättelsen som inte är sammanhängande och dialogen snarare stjälper än hjälper betraktaren att dras in i filmen. Samtidigt finns det ett antal actionscener som är så där andlöst muskulösa i sin gestaltning så som endast Mann och några få regissörer till kan få till det (vi såg en hel del av den varan också i "Heat"). Filmens action kan inte ge filmen ett högre betyg, men inte desto mindre gör filmen relativt minnesvärd.
Necross
2016-06-04
Ujujuj. Jag är ju väldigt svag för Manns stil. Och musiken är mycket bra. Men i övrigt finns det inte många försonande drag här. Manus är skit, en helt otrolig historia med massor av luckor. Skådespelarna helt otroligt usla. Vem stod för casting?! Chris Hemsworth klarar på sin höjd av att spela Thor.
rebelscum
2015-12-15
Mästerliga miljöskildringar, men mer än så levererar tyvärr inte min favoritregissör.