1.9

Cybertracker 2

Flera år har gått sedan Eric och Connie besegrade Tracker-roboten som var ute efter dem. Men nu mördas en guvernör av en robot som ser precis ut som Connie, vilket leder till att hela robotpolisstyrkan sätts in efter dem.

Originaltitel Cyber-Tracker 2
Regissör Richard Pepin
Manus Richard Preston Jr
Genre 90-tal, Action, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Don 'The Dragon' Wilson, Stacie Foster, Tony Burton, Jim Maniaci, Anthony De Longis, John Kassir, Stephen Rowe, Steve Burton, Stephen Quadros, Christopher Boyer, Peggy McIntaggart

2015-07-18
Aningens bättre än första filmen vilket mest beror på det höga tempot. Skottlossningar, biljakter och explosioner avlöser varandra i fulsnygg futuristisk 90-talsscenografi. Men det är i grunden bara en halvtaskig ripoff på lika delar Terminator & RoboCop. Ibland får man unna sig totalt hjärndöda 90 min.
2012-02-24
Efter den enorma succén med första filmen, så var väl en uppföljare oundviklig. Jag kan inte säga att jag minns första filmen i detalj, men eventuellt är den här uppföljaren aningen bättre. Det är iaf helt okej underhållning och man har en story som åtminstone hänger samman. Don 'The Dragon' Wilsons främsta egenskap är väl fortfarande att han kallas för The Dragon, men han är iaf i gott sällskap då skådespeleriet håller allra sämsta klass överlag. Kul också att man försöker utveckla den här framtidsvärlden lite, ännu roligare blir det ju när framtids-filmer med några år på nacken alltid har en tendens att vara minst lika mycket dåtid som nutid. Här har man tydligen utvecklat Nintendo Wii-tekniken till fullo, men grafikmässigt har man inte rört sig en millimeter sen Nintendo 8 bitar. Jared hade ju aldrig kommit undan med sin look under nåt annat årtionde än 90-talet heller. Saker exploderar också, rejält och ofta
FoxtoN
2009-08-12
Sämre än 1:an, dock fortfarande sevärd för entusiasten av cyberpunkfilmer :)
menschenfeind
2007-09-12
Betydligt sämre än 1:an, som inte heller var något mästerverk. Polisuniformerna är visserligen snygga, men de är återanvända från V.