1.7

Cyborg 2

I framtiden(2074) styrs världen av storföretag men en kvinnlig cyborg försöker tillsammans med en mänsklig vän att kämpa tillbaka mot överheten.

Originaltitel Cyborg 2: Glass Shadow
Alternativ titel Cyborg II: Glass Shadow
Regissör Michael Schroeder
Manus Michael Schroeder, Mark Geldman, Ron Yanover
Genre Action, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Angelina Jolie, Elias Koteas, Jack Palance, Allen Garfield, Billy Drago, Karen Sheperd, Ric Young, Sven-Ole Thorsen, Renee Griffin, Tracey Walter, Elizabeth Sung, Jim Youngs, Robert Dryer

Skapad 2019-12-09 av weng-weng
De som inte ser något problem med att sno stora delar av Blade Runner för att skapa en lite tråkigare dussinfilm borde tycka att det här är ganska OK. Och det är faktiskt bättre än vad man kan...   Läs mer »

2021-08-14
Angelina är såklart skitsnygg på alla sätt, men Cyborg 2 är rätt bedrövlig. Skakiga rökiga kulisser, lite fighting och väldigt mycket trams. Billy Drago gör sin sedvanliga slemmiga skurk för hundrade gången.
amam
2017-03-14
Ja, en riktig skräpfilm. Jag såg den enbart för att jag gillar att se just skräpfilmer där en kändis gör deras stora debutroll, i det här fallet en sjuttonårig Angelina Jolie. Filmen i sig är ganska trist, ingen bra action, inga bra effekter, inga bra miljöer. Angelinas skådisinsats är väldigt blek men hon gör några småkul slagsmålsscener. Svag tvåa.
Tsurugi
2015-07-01
På gränsen mellan en etta och en tvåa, riktig skräpfilm.
zonk
2014-06-27
jag blir helt matt
santiago
2013-01-26
Så enormt värdelöst dålig att jag får tandvärk och migrän på en o samma gång. Kul dock att se en platt Angelina Jolie innan hon fick ankläppar och Neptunus-bröst.
Retard_Messiah
2012-03-15
Angelina Jolies absolut första huvudroll blev i den här filmen. Den har jag sett nu. Det rör sig inte som man kan förstå på både titel och handling om något högintellektuellt drama där hon får visa upp vilken duktig skådespelerska hon är. Handlingen är ganska simpel och ser ut ungefär som nedan. År 2074 styrs världen av storföretag men en kvinnlig cyborg försöker tillsammans med en mänsklig vän att kämpa tillbaka mot överheten. Inte något över sig bra kan man som sagt räkna ut. Det rör sig om någon konstig kärlekshistoria mellan en maskin och en männsika samtidigt som den försöker att vara en rip off på "Terminator", "Universal Solidier" och liknande filmer om cyborgs. Några häpnadsväckande actionscener bjuds det inte direkt på. Angelina blir dock tilldelad en del schysta fighting scener. Men mer än så blir det inte. Några heta nakenscener med Jolie bjuds det till mångas glädje på. Men specialeffekterna lider av samma förbannelse som andra liknande science fiction filmer från den perioden.Filmen är enbart värd att se för mig som gillar att ha sett allt med den underbara Angelina Jolie. För filmen är helt hennes show. Jag kan tyvärr inte rekommendera denna filmen om man inte som jag är ett stort fan av Angelina Jolie. Är man inte det så tycker jag verkligen att man istället ska välja att se "Terminator 2: Judgement Day". Det är en riktigt bra film om hur maskinerna tar över mänskligheten. Men filmen har förstås en skön feeling av 80-tal. En dålig mix av filmen "Wierd Science" och "Terminator" som sagt.
Dysantia
2011-09-25
Angelina Jolie i en cash-in uppföljare till en Van Damme film? Whodathunkit. Funkar bra att se en gång, kommer nog inte se den igen
Robkiller
2011-09-24
Det här var väl lovande, men tyvärr så fallerar den på en del grejer.. som handlingen vilken är rätt så osammanhängande. Regi, ljud och effekter är väl betydligt bättre än förra filmen, men kan inte på något sätt sägas vara bra. Intressant med Angelina Jolies första långfilm, men den väcker aldrig intresse överhuvudtaget.
StureStenhög
2011-09-14
Drömtrion Pyun/Klyn/Klåddan från första filmen är borta och med dem försvann också allt som var kul. Jack Palances digitala karaktär har förvisso sina stunder och visst är det roligt att Jolies karriär började här, men annars är det här en väldigt slätstruken b-rulle. Story och karaktärer bjuder inte på mycket minnesvärt, och produktionen är lite för dålig för att det ska kunna bli underhållande. Mer död och misär hade inte skadat det heller
Evelinjo
2011-08-29
Filmen verkar B.. Och idén vet jag inte om den är bra eller rent dum bara.. Men jag ska försöka ge den en chans till, och iaf försöka fortsätta att se den... Nån dag... Trüffelschwein: Haha då tror jag att du är ute efter en annan slags filmkategori...