D-Tox

Jake Malloy befinner sig på ett fängelseliknande rehabiliteringshem beläget i ödemarken. Han har sjunkit djupt i ett spritmissbruk efter en misslyckad jakt på en seriemördare som slutade med att hans flickvän blev brutalt mördad. Under en våldsam snöstorm slås elektricitet och värme ut byggnaden där Malloy och nio andra poliser befinner sig och blockerar även alla vägar därifrån. Medan temperaturen sjunker går flera av de intagna ett brutalt öde till mötes och kliniken har förvandlats till ett iskall helvete där de intagna får kämpa för livet.

Originaltitel D-Tox
Alternativ titel Eye See You
Regissör Jim Gillespie
Manus Ron L Brinkerhoff, Howard Swindle
Genre Action, Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Charles S Dutton, Dina Meyer, Robert Patrick, Tom Berenger, Sylvester Stallone, Stephen Lang, Kris Kristofferson, Jeffrey Wright, Polly Walker, Mif, Christopher Fulford

Skapad 2019-12-07 av Loomis
Sylvester Stallone har för mig alltid vart överskattad, jag har aldrig förstått dennes status och uppståndelse, egentligen så är det bara Rocky- filmerna som vart något att hänga i granen. P...   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av
Först åkte Sandra Bullock in på avgiftningsklinik. Nu är det Sylvester Stallones tur. Men Sly ska ju alltid vara värst. Hans klinik ligger mitt ute i ödemarken, ser ut som ett fängelse och utan...   Läs mer »

2016-10-29
Här försöker man blanda Seven med The Shining och det funkar faktiskt! Lika bra som Seven och The Shining är den ju inte men den är ändå väldigt bra.
2014-10-31
Filmen öppnar med bravur. Den råa, grafiska och kompromisslösa inledningen knäcker stackars Stallone så han hamnar på ett "dårhus" för fd poliser. Väl inne på dårhuset ändrar filmen karaktär och dör ut. Man får bekanta själlösa, tjatiga och otroligt stereotypa karaktärer som vävs in i en platt, långsam och mycket förutsägbar handling.
2014-06-24
Stallones karriär låg i sank och den här rätt kyliga thrillern fick ett minst sagt kallt mottagande. Lite orättvist då mördarstoryn och miljöerna faktiskt är helt okej. Stallone själv har sällskap av en ordentligt brokig skara kända b-skådisar som även det är småroligt. Inget speciellt i genren, men dög gott en vardagskväll.
LacombeLucien
2012-03-01
Är detta ett skämt?
Slaskhinken
2011-12-11
får en tvåa eftersom jag såg scorpion king 2 innan, och i jämförelse är detta en lysande film
Murvel48
2011-12-10
Filmtipset föreslog en etta så jag halkade mer eller mindre av misstag in i filmen - och blev faktiskt positivt överraskad, Den var ju inte alls dålig.
the-godfather
2010-12-18
nja denna var inget vidare. Sylvester stallone's gamla filmer är bättre. Men det säger väl inte så mycket. Denna var en riktig b-film. Denna får en etta av fem i betyg.