1.9

D2: The Mighty Ducks - mästarna är tillbaka

Ishockeylaget Mighty Ducks slutade förra säsongen som segrare i knatteserien. Nu har deras tränare Gordon slutat för att förverkliga drömmen om att spela ishockey i division 2.

Originaltitel D2: The Mighty Ducks
Regissör Sam Weisman
Manus Steven Brill
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, Action, 90-tal
Skådespelare Emilio Estevez, Kathryn Erbe, Michael Tucker, Jan Rubes, Carsten Norgaard, Maria Ellingsen, Joshua Jackson, Elden Henson, Shaun Weiss, Matt Doherty, Brandon Quintin Adams, Garette Ratliff Henson, Marguerite Moreau, Vincent Larusso, Aaron Lohr, Ty O'Neal

Skapad 2019-12-21 av m86
Efter succén med \"Mästarna - The Mighty Ducks\" från 1992 så gjordes det såklart en uppföljare. Handling: Efter att ha segrat i knatteligan så har Gordon Bombay (Emilio Estevez) börjat sj...   Läs mer »

_Rille_
2015-08-29
Stör mig så oerhört på att de som gjort filmen inte har en aning om hockey överhuvudtaget, samt att domarna dömer helt otroligt dåligt och inkonsekvent så det är omöjligt att uppskatta filmen i helhet. För att inte nämna allt annat som man stör sig på, bland annat att målvakterna spelar sämre än min farmor hade gjort. När man var liten uppskattade man den nog men nu är den olidlig att titta på.
2014-11-16
Förutom att det är rent skrattretande att Island framställs som det bästa laget i ishockey så köper man detta för det är riktigt charmigt med riktigt bra skådisar och kul humor i alla fall när man som jag var i början av tonåren. Sevärd för unga sportintresserad killar och tjejer.
Lotso
2014-07-05
I sin helhet en ok film faktiskt. Jag gillade att dem tog det ett steg större och att dem mötte länder istället för små ligor. Ungefär i samma stjäl och känsla som första filmen men fortfarande inte hela vägen men jag tror att ungar ändå lär få någon glädje utifrån den och även några enstaka saker för föräldrarna. Där finns betydligt sämre uppföljare där ute och framför allt ifrån Disney under 90-talets "otecknade filmer".
Punkliv
2014-05-27
Typisk tvåa. Självklart inte lika bra som den första, men visst är den mysig att se någon gång.
karlmats
2014-03-16
En klassiker som håller än. Visst får den gott om draghjälp från nostalgikänslorna och i ärlighetens namn är väl berättartekniken inte den bästa direkt. Men vad gör väl det när vi åter igen får se Emilio Estevez dominera den vita duken. Till viss del är det här ju samma film som ettan, det är fortfarande en stor marknadsföringsploj men det finns också så många dumroliga element att det är svårt att inte sitta och skratta. Jag gillar speciellt det absurda i vilket lag Emilio väljer att ta ut, hälften är gamla avdankade Ducks-spelare som väl knappast under några som helst omständigheter kan vara USAs finest. På det tillkommer ett gäng stereotypkaraktärer vars idrottsliga kompetens till viss kan ifrågasättas. Det känns lite som ett stort tv-spel. Formel 1a används återigen men jag hade iaf roligt under tiden. En stabil 3a, såna här filmer görs tyvärr inte längre idag.

2013-03-06
Vilka minnen från barndomen. Det är ju såklart en b-film av stora mått men vad fan.. Emilio Estevez gör ju sin roll bra och några av småttingarna är rätt så lustiga och det uppkommer ju en del situationer som gör att man inte kan göra annat än att småskratta litegrann. Helt klart godkänd (Mest för nostalgin givetvis)
mjölk
2012-11-26
2/10
menschenfeind
2012-11-01
Inte lika bra som första filmen. Särskilt början känns tramsig och knyter inte an till föregångaren särskilt bra, flera karaktärer saknas mer eller mindre spårlöst och inget känns särskilt trovärdigt. Blir bättre längre fram med mer hockey, hade nivån varit jämnare hade det nog blivit ännu en 3:a.
m4e
2012-09-16
Klart sämre än ettan och har ett par kul grejer strösslat över sig, annars mest trams. Slutet känns väldigt stressat också... Svag 2:a.
Amx
2012-03-19