2.6

Da 5 Bloods

Fyra krigsveteraner återvänder till Vietnam långt efter kriget för att leta efter deras gruppledares kvarlevor – och en begravd skatt.

Originaltitel Da 5 Bloods
Regissör Spike Lee
Manus Spike Lee, Danny Bilson, Paul De Meo, Kevin Willmott
Genre Drama, Krig
Skådespelare Delroy Lindo, Jonathan Majors, Clarke Peters, Norm Lewis, Isiah Whitlock Jr, Mélanie Thierry, Paul Walter Hauser, Jasper Pääkkönen, Johnny Nguyen, Y. Lan, Lam Nguyen, Sandy Huong Pham, Jean Reno, Chadwick Boseman, Veronica Ngo, Anh Tuan Nguyen, Duc Luong, Quoc Tuan

Bear
2020-07-01
Det kändes som en teaterpjäs, intressant, men som film var en inget vidare och inget nytt. Slog på She´s gotta have it från 1986 och inledningen var i exakt samma stil. Filmen kändes tidigt gammal, även hur filmmusiken användes och återblickarna var nästan pinsamt dåliga.
callusis
2020-06-20
Vet inte vad jag ska tycka. Varken bra eller dålig. Alldeles för lång vet jag dock att den är.
Engravadlax
2020-06-18
Men vafan Spike Lee, du kan ju inte ha samma gubbar spela sina 30 år yngre karaktärer i tillbakablickarna från kriget. Instämmer i övrigt med föregående användare, ej en av hans bättre filmer.
elibaaba
2020-06-17
Tyvärr övertygar inte storyn och vissa av skådespelarna. Spike Lee kan bättre men lyckas med några fina guldkorn i filmen. Gillar klippningen, det är brukligt med Spike Lee, och även musiken. Ofta finns det en ödesmättad tyngd i musiken i Spike Lees filmer som jag tycker om.
Man5on
2020-06-12
Trodde betydligt mer om denna. Känns hafsig och slarvig. Och lång.
« Föregående kommentarer