2.2

Daddy's Home 2

Dusty och Brad har bestämt sig för att ge sina barn den perfekta julen. Deras nyfunna samarbetsvilja sätts på spel när de får besök av Dustys machopappa och Brads känslosamma pappa och julfriden är som bortblåst.

Originaltitel Daddy's Home Two
Regissör Sean Anders
Manus Sean Anders, John Morris
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Will Ferrell, Mark Wahlberg, Mel Gibson, John Lithgow, Linda Cardellini, Alessandra Ambrosio, Owen Vaccaro, Scarlett Estevez, Didi Costine, John Cena, Andrea Anders, Yamilah Saravong, Hector Presedo

Murvel48
2020-04-04
Det blev en hel del skratt men mer än en stark tvåa kan det inte bli.
Rune2000
2020-01-01
Klyschigt och förutsägbar men ändå en rätt så mysig filmupplevelse.
dafreakish
2019-07-30
Första filmen hade viss charm, trots ganska krasst manus. Den här gången finns viss charm kvar men det är för krystat och påtvingat och manuset den här gången är under all kritik. Att den dessutom är så amerikansk att spypåsarna åker fram emellanåt hjälper ju inte heller.
2019-07-24
Jag tyckte den första filmen var helt ok men det fanns inget där som gjorde att jag önskade en uppföljare. De fick mig dock tillbaka genom smart casting genom Mel Gibson och John Lithgow. Gibson och Lithgow sköter sig bra men i övrigt känns det hela urvattnat. Det hjälpte väl inte heller att jag såg denna julfilm nu under sommaren. Jag kan tänka mig att se om den första filmen igen men denna lämnar jag bakom mig.
deswhip
2019-07-21
Jag tycker filmen ligger ett klart snäpp under ettan, speciellt vad gäller kvalitén på humorn. Men den är lite smårolig iallafall. Mel Gibson är i imponerande fysisk form och gör en bra farsa till Mark.
foppa99
2018-10-24
Älskar att Gibson gör den rollen
dudson
2018-10-08
Faktiskt bättre än ettan. Visst det är sådär amerikanskt sockersött. Men som en skön julfilm funkar det bra! Tycker att alla kommpleterar varandra fin-fint. Pallar man med nevrotiska swinto hår- Ferrel. Så fixar man allt=) Men det är verkligen Litghow och Gibson som gör dom roligaste insatserna. t,e,x bowling episoden. Sanslöst roligt. & Gibsons krökande samt sexsistiska stil#) Man märker åxå att detta är en familje rulle då regissören är anti gun. Bra Grejs detta!! 3+
2018-09-16
Rolig till stor del, men sådär sockersliskigt amerikansk som man helst inte vill att komedier ska bli. Här är det fler karaktärer som slåss om screentime.
WillyV
2018-05-01
Fanns en del kul, men spårar allt mer ut i töntighet ner till en svag tvåa.
arruba
2018-03-09
Värdig uppföljare till första, skönt med Mel Gibson i filmer, alltid haft en soft spot för honom tack vara alla hans magiska roller på 80 och 90-talet!