3.6

Dagarna emellan

Prisbelönt debutfilm om 22-åriga Lynn som jobbar på en lunchrestaurang i Berlin. Hon är tillsammans med en mycket disciplinerad tävlingssimmare, men är själv en sökare som tar dagen som den kommer. När Lynn inleder ett förhållande med den japanske studenten Koji uppstår komplikationer.

Originaltitel In Den Tag hinein
Regissör Maria Speth
Manus Maria Speth
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Sabine Timoteo, Hiroki Mano, Florian Müller-Mohrungen, Sabina Riedel, Nicole Marischka, Kim Andrzejewski, Guntram Brattia, Dieter Dost, Takako Watanabe, Rainer Reiners, Sung Jun Ko

Noethe
2013-11-07
Mycket trivsam och stämningsfull film, med väl avvägda scener som ger ett adekvat utrymme för känsla och reflektion. Intressant med den tydligt fokuserade språkliga alienationen och transcendensen av denna samt barriären mellan kärlek och sex.
FilmSimon
2012-03-11
fantastiskt bra! super nära att bli en femma här! Jag är kär i både ljuset och i lynn, åh sicken film! se den!
Biolm
2011-01-01
vill se
2009-10-29
Snygg men föga intressant film som lämnade mig helt oberörd. (5+/15)
Waggman
2009-08-06
Gillar det långsamma berättartempot väldigt mycket, fint ljus och intressanta karaktärer. Stark fyra.
eppjones
2009-03-02
Japanens fysik påminde mig lite om Christian Bale i The Machinist. Väldigt sakta tempo, men det som är bra med filmen och som får den att växa ju längre man ser på den är bilderna, speciellt de tagna nattetid, med grym belysning och dova färger.
inter_gritty
2006-12-07
egentligen är den väl kanske inte genomkass, men den är en mupp. dessutom var det egentligen ingenting med den som tilltalade mig öht. hade lika gärna kunnat kolla på bingolotto.
todiefor
2006-12-06
Alltså...nej. Det här fungerar ju verkligen inte alls för mig. Förväntad fyra. Jag ville bara att den skulle ta slut. Kan inte ge annat än en etta. Även om det nog fanns en intressant poäng dold någonstans under allt prettodravel.
white_rabbit
2006-10-16
väldigt vacker och enkel med utsökt foto.
Caltha
2006-01-27
Alltså jag kan verkligen inte uppskatta trista jobbiga filmer om trista jobbiga människor med självvalt trista och jobbiga liv, sorry men det går inte, jag föredrar att se människor som på något vis kommunicerar med varandra eller i alla fall försöker, som tycks ha några intressen eller någon vilja, det blir liksom intressantare att följa dem då... Väldigt esteticerad film, men på ett rätt klyschigt och förutsägbart sätt med vinklar etc. Dock rätt snygg ändå, det var kanske dess främsta behållning.