2.2

Dags för mord

En mystisk man har dödat en vicesheriff och övertagit hans identitet, medan den nye sheriffen och hans älskarinna planerar att ta livet av hennes ondskefulla man.

Originaltitel The Killing Time
Regissör Rick King
Manus Don Bohlinger, James Nathan, Bruce Franklin Singer
Genre Thriller, 80-tal
Skådespelare Beau Bridges, Kiefer Sutherland, Wayne Rogers, Joe Don Baker, Camelia Kath, Janet Carroll, Michael Madsen, Gracie Harrison, Shiri Appleby

2015-06-10
Trots en del kända namn i rollistan är det inget annat än en osedvanligt slö thriller. Grå och tråkig utan någon som helst nerv. Bäst var Michael madsen i en mycket tidig roll.
federico033
2011-12-17
svagt, ändå känner jag simpaty för Sutherlands karaktär till en början
precineadd
2011-09-11
svagast tänkbara tvåa
StureStenhög
2009-10-21
Slätstruken rulle. Grundstoryn har viss potential. Två parter som vill döda samma person och försöker sätta dit varandra för det är ju ändå ganska intressant. Tyvärr är utförandet alldeles för dåligt och storyn i övrigt känns inte genomtänkt alls. Kiefer är sannerligen en riktig pojkspoling här och han gör i ärlighetens namn ingen vidare bra insats, men en karaktär som konstaterar att "people basically suck" måste man ändå respektera. Det blir ju också till slut så att man håller på honom fast filmen av någon outgrundlig anledning tycker att vi ska hålla på Beau Bridges menlösa och lika moraliskt tvivelaktiga karaktär. Underhållningsvärdet är fortfarande helt okej, så en stabil tvåa
chris_lambert_
2008-08-28
Seg soppa med en lönnfet loverboy i form av Beau bridges i huvudrollen. Kul med Michael Madsen i en tidig biroll och Kiefer är bra som vanligt..
LouReed
2007-09-17
En såndär klockren 1:a som dyker upp här och var....Vilken jävla dynga.
Bomkia
2007-06-09
Småstört manus och måttligt segt. 2a.
merilina
2007-06-06
inte så bra
cluster-
2007-06-06
Men suck!
wholemeal
2007-04-12
Ganska svag film rakt igenom. Innehåller dock en hel del ganska spännande scener, men slutet är alldeles för förutsägbart. Kiefer Sutherland är dock bra som vanligt.