2.3

Dahmer

Jeffrey Dahmer är känd som en av de värsta seriemördarna i USA:s historia. Han sexmördade många unga män och ägnade sig åt kannibalism med deras kvarlevor. Vi får följa hans utveckling från att han är en väldigt störd, förvirrad ung man tills han blir en iskall psykopat som kämpar med att behålla sin sista gnutta mänsklighet.

Originaltitel Dahmer
Regissör David Jacobson
Manus David Jacobson, David Birke
Genre Drama, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Jeremy Renner, Bruce Davison, Artel Kayaru, Matt Newton, Dion Basco, Kate Williamson, Sean Blakemore, David Manis

PeterTheW
2018-03-02
Renner är klockren i rollen även om filmen i sig, om än intressant, kunnat göra mycket annorlunda.
2016-09-07
Jeremy Renner är väldigt bra i huvudrollen. Filmen i sig kunde dock ha gjorts bättre. Hoppig, mycket prat och man får väl egentligen inte reda på särskilt mycket.
F-M-J
2016-08-31
Mest intresset för Dahmer själv som får filmen att stå på benen.
LacombeLucien
2015-04-26
Renner är fantastisk, mycket sevärd film som tar upp vardagslivet och barndomshändelser.
DrJW
2015-04-23
Föredrog hellre The Secret Life: Jeffrey Dahmer, den hade ett bättre skriven manus. Dock så var Jeremy Renner mycket bättre i rollen i den här än den andra snubben i Secret Life. Visst, snubben var bra, men Renner var mycket mer creepy, underlig och han såg faktiskt ut som seriemördaren, speciellt med glasögonen på.
2014-11-09
Detta var inget vidare. Gör man en film om en seriemördare så borde man förstå att för att locka tittare så ska man skildra tiden och det som personen är känd för. Väljer jag att se en film om t.ex. Wayne Gretzky så vill jag se målen, passningarna och inte livet utanför rinken.
Asmorod
2014-03-24
Löjligt respektlös filmatisering.
MrsRatched
2014-01-11
En tvåa mest för Renners insats. I övrigt är filmen rätt platt och säger inte mycket. Trist.
lordsweden
2013-10-20
BBBBBBBBBBBBBöööööööögggggggggg!!!! Våld??
Tharon
2013-05-12
Bra film men den slutar innan berättelsen hinner börja knappt, sen kommer en snabb förklaring flygandes förbi i sluttexterna, som egentligen inte är en förklaring, utan endast en text som gör att man står med ännu fler frågor än innan och tom huvudet har tänk ut vad du ska ha för sökord på Google innan du ens hinner resa dig. En tvåa, som så lätt hade kunnat bli en femma! Tänk er en riktig splatter skräck, exakt så är denna! Ja, fast splattet, utan blod, utan skräck, utan story och nästan utan skådisar också!