2.6

Damsel

Samuel Alabaster är en förmögen pionjär som bestämmer sig för att korsa den amerikanska nybyggarfronten för att gifta sig med sitt livs kärlek, Penelope. Medan Samuel, suputen Parson Henry och en liten häst kallad för Butterscotch färdas över den vilda västern, blir deras till en början enkla resa till något mer förrädiskt.

Originaltitel Damsel
Regissör David Zellner, Nathan Zellner
Manus David Zellner, Nathan Zellner
Genre 2010-tal, Komedi, Drama, Western
Skådespelare Robert Pattinson, Mia Wasikowska, David Zellner, Robert Forster, Nathan Zellner, Joe Billingiere, Morgan Lund, Ray Kelleher, Gabe Casdorph

StureStenhög
2019-07-22
Det verkar onekligen som att bröderna Zellner vill vara de nya bröderna Coen, och det har varit ganska lyckat så här långt. Det här är förvisso inte lika bra som Kumiko, men det är bra nog. De underfundiga detaljerna, den mörka humorn, och den sprudlande berättarglädjen finns alla här. Jag är dessutom väldigt förtjust i när man vågar vika av lite från konventionellt filmberättande. Lite tunt är det möjligen, och kanske inte så minnesvärt, men kul medan det varade
erosagape
2019-04-07
Riktigt bra och sicka vändningar. En finfin stund framför burken.
WillyV
2019-03-30
Lite udda, absolut. Men det enda som faktiskt är bra är Mia, och hennes insatser.