2.8

Dance of a Dream

Lau är en dansmästare som har startat en dansskola. En dag får han en väldigt driven student som till varje pris vill lära sig att dansa, samtidigt som han får en stel och sur affärskvinna som vill vara baldrottning på julafton och därför måste ta privatlektioner. Lau får det hett om öronen när båda kvinnorna tar mycket av hans privata tid och hur ska han få dessa individer samt hans andra katastrofala studenter att samverka?

Originaltitel Oi gwan yue mung
Regissör Andrew Lau Wai-keung
Manus Felix Chong
Genre 2000-tal, Romantik
Skådespelare Anita Mui, Andy Lau, Edison Chen, Cherrie Ying, Ronald Cheng, Lam Ka-tung, Sandra Ng Kwan-yue, Lam Chi-chung, Belinda Hamnett, Halina Tam, Suzanne Chung

uCj
2008-01-29
Säkert uppskattat av folk på 40 något som närt en hemlig dröm om att bli dansare, eller göra något annat i livet än jobba. Men det är en rätt tråkig film med några få ljusglimtar.
yangbo
2007-04-02
En riktig feel good film som har sina finurliga sidor om man förstår hk ironin. Väldigt längesen jag mådde så bra av en film efteråt och därmed får den en 4a