2.6

Dante's Inferno: An Animated Epic

En animerad spin-off-film till TV-spelet Dante's Inferno. Löst baserat på Dantes resa genom helvetet i boken Den Gudomliga Komedin så får vi här istället följa den kristna korsriddaren Dante när han måste kämpa sig genom helvetets nio kretsar för att rädda sin trolovade Beatrice. Animerad av fyra olika studior och sex regissörer med varierande stilar.

Originaltitel Dante's Inferno: An Animated Epic
Regissör Victor Cook, Kim Sang-Jin, Shuko Murase, Nam Jong-sik, Lee Seung-gyu, Yasuomi Umetsu
Manus Brandon Auman
Genre Animerad, Action, 2010-tal
Skådespelare Graham McTavish (röst), Steve Blum (röst), Mark Hamill (röst), Vanessa Branch (röst), Peter Jessop (röst), Victoria Tennant (röst)

2018-12-22
Spelet är rätt grymt, men filmen? Nja, jag vet inte...
amam
2014-04-16
En del av animeringarna var bra men själva filmen var ganska meh. Inget att rekommendera.
Docklands
2014-02-23
Vist är storyn hopig flertalet gånger. Och ibland avslutat påbörjade kretsa adlelse för snabbt. Skulle gett den en 5:a om den hade haft den dubble speltiden och alla kretsar och karaktärer presenterades djupare. Men en jämn fyra för konstens skull, finns så mycket här som bara gjorde mig förstummad av häpnad =)
snöbrigad
2013-05-26
Otroligt ojämn och vissa partier står jag inte ut medan andra är fantastiska. Storyn känns hoppig och har man inte spelat spelet eller läst originalupplagan så finns där otroligt många luckor. Följer spelet slaviskt, vilket är ett plus.
Brigante
2011-09-04
Spelade spelet - fullkomligt älskade det. Såg filmen - tyckte den var helt okej. Det är ju olika artister med olika versioner av Dante, så om man tror att det är meningen att han ska se likadan ut i alla kommer man att bli besviken. Men jag som gillar tv-spelet tycker den är riktigt bra.
Jockflake
2010-09-10
Snyggt och välgjort. Spännande på så sätt att man hela tiden vill se vad som väntar honom näst. Men storyn är lite väl lam, men så är det baserat på ett spel också. Slutet kändes rejält klyschigt iallafall. Men väl sevärt och en klart stark 3'a.
S_Griffon
2010-08-21
Inget vidare.
iya
2010-08-05
Mer inkonsistent skit får man leta efter.
MinotaurKing
2010-06-16
love it!!!
MariaAwesome
2010-06-04
Tråkig fast spännande på ett konstigt sätt och snyggt gjord.