2.2

Dante's Peak

Vulkanexperten Harry Dalton kommer till den lilla staden Dante's Peak där det snart skall ställas till med stor fest. Dalton, som är där för att undersöka en vulkan som varit tyst i många år, börjar ana att allt inte står rätt till när svavelhalten i små sjöar runt om i området har stigit väldigt snabbt de senaste dagarna.

Originaltitel Dante's Peak
Regissör Roger Donaldson
Manus Leslie Bohem
Genre Thriller, Action, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Pierce Brosnan, Linda Hamilton, Jamie Renée Smith, Jeremy Foley, Elizabeth Hoffman, Charles Hallahan, Grant Heslov, Kirk Trutner, Arabella Field, Tzi Ma, Brian Reddy, Lee Garlington, Bill Bolender, Carole Androsky, Peter Jason

2019-07-21
Omtitt efter många år. Om man för en stund bara lägger undan logik och slutar analysera allt är Dantes Peak en helt okej actionrulle med bra effekter.
sodomiten
2019-02-25
En 5:a för rollbesättningen. Pierce Brosnan (bästa james bond) och Linda Hamilton är sevärda. Lite störigt att flickan säger "mommy" hela tiden på slutet.
Nalleman
2019-01-27
För lång och för låbga stunder av dötid i inledningen av filmen. Sedan blir det desto mer tempo men oavsett det gillar jag det inte.
Nalleman
2019-01-27
För lång och för många stunder av dötid. En tvåa är så långt jag kan sträcka mig.
2017-10-18
cannibalrice
2016-03-06
Ledsen, men lava fungerar inte sådär.
LTT86
2015-06-26
Ungarna var så j*vla dumma i huvuden.
Sarakin76
2015-06-14
Ikke så dårlig som mange vill ha det til. Men visst amerikanene forsøker selv om de ikke har det så lett. +2. Skal også tillegge at det hjelpe og se den du bet til spansk.
2014-11-20
Jag tycker faktiskt att filmen i sig själv är lite av en katastrof. Skådespelet är otroligt stelt och även om jag ser att Pierce Brosnan försöker liksom Linda Hamilton att agera med det det material de fått tillhanda så lurar de i alla fall inte mig till att känna minsta engagemang. T.o.m. barnskådespelarna som jag nästan aldrig tycker är ett störande moment är här plågsamt dåliga.
krumelurdjur
2014-11-18
Pär Bråsna spelar Vulkankillen Dante's Peak som undersöker vulkanen och dess påverkan på livet hos en kvinna. Barn finns också, vilket är viktigt att komma ihåg. Följer FN:s barnkonvention regelrätt. Bra försök, men nära skjuter ingen hare. Kommer vulkanen få ett utbrott, och isåfall, kommer livet hos en kvinna att påverkas på något sätt? Ja, men det är ju det Dante's Peak ska titta lite närmre på. Titta närmre. Helt klart en femma.