2.9

Där mitt hjärta finns

Novalee Nation är en fattig och höggravid 17-åring från Tennessee. Det närmaste hon någonsin kommit ett familjeliv är tillvaron hon delar med sin själviske pojkvän Willy Jack, som är mer intresserad av sina aspirationer som musiker än av flickvännen som väntar hans barn. När de beger sig mot Kalifornien för att starta om bestämmer sig Willy plötsligt för att överge Novalee på ett varuhus i Oklahoma med bara fem dollar på fickan.

Originaltitel Where the Heart Is
Regissör Matt Williams
Manus Lowell Ganz, Babaloo Mandel
Genre Komedi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Natalie Portman, Ashley Judd, James Frain, Dylan Bruno, Joan Cusack, Stockard Channing, Richard Andrew Jones, Keith David, Mackenzie Fitzgerald, Sally Field, Bob Coonrod, Ray Prewitt, TJ McFarland, Margaret Hoard, Alicia Godwin, Todd Lowe

Skapad 2009-05-15 av Rollywood
Den vanligtvis ganska oengagerade och stela, men ändå Oscarnominerade, Natalie Portman har huvudrollen i det här underbara dramat om en ensamstående mamma som måste uppfostra sitt barn i fattigdo...   Läs mer »

supermancover
2017-05-20
Två timmar lång som känns som tre och en halv. Jättelång och tråkig. Väldigt nära en etta. Inte imponerad.
MaxMackan
2014-11-04
Faktiskt ganska bra. Feelgood-film med hjärta och lite högre intelligens i manus än vad som är brukligt i genren. Dock lite rörig och ryckig och kunde klippts mycket bättre på alla sätt.
Tatty
2014-10-27
Bra filmer spännande handling. Gillar filmen.
menschenfeind
2014-09-29
Hela filmen är dålig och dum, men särskilt en särskilt dramatisk scen är otroligt kass.
Dutch
2014-09-28
Usch.
yrkeschaufföre
2013-09-03
Den här har jag börjat titta på många gånger men inte tagit mig förbi Novalees första motgång. Konstigt nog är det en feelgood-film med allt elände, jag var riktigt orolig i slutet men tack o lov blev det som jag hoppades. Skådespelarna är fantastiska (även om både Natalie å Ashley tillhör mina favoriter) Jag kommer kanske aldrig att se om den men det är en solklar fyra.
Raimo_1985
2013-01-20
Väldigt lökigt emellanåt men vad fan, skådespelarna är skitbra. Särskilt Natalie Portman.
foppa99
gullig
peu-depeu
2013-01-20
Den verkade konstigt nog lovande i början, tror att den skulle kunna få en fyra om de valt att klippa ner den till 80 min istället och ta bort de lite mer konstiga delarna.
jonbo
2012-07-26
Så fruktansvärt krystat och tillgjort. Hade de inte varit relativt bra skådespel så hade ettan nog legat nära.