2.6

Dårfinkarna

Skip och Harry har blivit falskt anklagade och satta i fängelse för ett bankrån. De båda männen har svårt att finna sig i fängelselivet ända tills en av vakterna kommer på att Skip har en naturlig talang för rodeo. En tävling i rodeo för fångar kommer snart att gå av stapeln och Skip är en av de tävlande.

Originaltitel Stir Crazy
Regissör Sidney Poitier
Manus Bruce Jay Friedman
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Gene Wilder, Richard Pryor, JoBeth Williams, George Standford Brown, Miguel Ángel Suárez, Craig T Nelson, Barry Corbin, Erland van Lidth, Charles Weldon, Nicolas Coster, Joel Brooks, Jonathan Banks, Erland van Lidth

2017-10-31
2015-09-29
Gillar man se och höra Wilder och Pryor göra grimaser av roliga ljud är detta filmen för dig. Sorgligt föråldrat och alldeles för hysteriskt vilket kändes lite synd då jag verkligen ville tycka om den här. Hade herrarna tonat ner sig en aning och låtit fler karakärer fått ta plats hade den i mitt tycke blivit bättre.
timbo93
2015-05-05
Stundtals riktigt kul, främst Gene Wilder, men det blir lite väl mycket Jönssonligan emellanåt...
2014-11-20
Gene Wilder och Richard Pryor var en fantastisk komiker-duo på sin tid. Av alla deras filmer tillsammans måste jag säga att detta är en av mina favoriter. Detta har att göra med att detta är inte en ren komedi utan har också ett drama i sig. Ett väldigt bra drama. Kul också att det är Sidney Portier som är regissör här.
produr
2010-09-08
Var inte Craig T Nelson med här som en elak vakt
Fredzon_M
2010-09-01
Lite väl tramsig emellanåt men samtidigt så är jag barnsligt förtjust i dessa herrar.
htc
2009-04-05
Skön och flippad humor, Wilder och Pryor är riktigt roliga! Kul att se en komedi med lite annan humor än vad man brukar se nuförtiden.
Ihsahn
2009-04-01
Lite småkul faktiskt, även om det inte är någon film man minns längre än för stunden. Bäst är samspelet mellan Wilder och Pryor.
KurtKarlsson
2008-10-24
Svag trea..
Spicoli
2008-09-13
Ganska ojämn och lite väl tramsig ibland. Men den har också några hel sköna scener och Wilder och Pryor har alltid ett gott samarbete.