2.4

Dark Angel

En demon från helvetet, Veronica Iscariot, känner inte för sitt kall: att tortera de fördömdas själar. Därför stiger hon upp till vår värld ovanför. Väl där upptäcker hon att den är full av ondska och korruption och bestämmer sig därför för att straffa de syndiga genom ett blodigt "korståg". Under vägen möter hon dock en mänsklig läkare som hon förälskar sig i.

Originaltitel Dark Angel: The Ascent
Regissör Linda Hassani
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Angela Featherstone, Daniel Markel, Constantin Draganescu

Dele
2019-08-08
Finns en viss charm i denna, men det räcker inte. Storyn och de övernaturliga elementen faller ganska platt men utförandet och kompositionen är bättre än en del annat besläktat. I alla fall helt klart den bästa av filmerna i "Full Moon Classics - Volume Two" -boxen (vilket inte säger så mycket).
karlmats
2019-08-07
Klar kultfaktor i denna lågbudgetrulle som har så mycket potential att det är ritkigt synd att de inte orkar göra lägstanivån högre. Föredömlig speltid och topparna är roliga, speciellt när Featherstone, som f.ö. är utmärkt i huvudrollen, går runt och slänger ur sig helt malplacerade kommentarer till intet ont anande människor. Den där doktorn hon blir ihop med lär inte ha haft varken 20,0 i betyg eller 2,0 på högskoleprovet det är då en sak som är säker, en prequel om hur han kom in på läkarlinjen kanske vore nåt, men å andra sidan är det ju Featherstone som gör hela filmen så kanske inte ändå. Jag gillar inledningen i helvetet och det kändes ett tag som att 3an var gjuten, men sen slår filmen av lite på takten och jag blir tvungen att omvärdera. Vill man ha ett c-filmsalternativ finns det dock helt klart sämre val än Dark Angel och 2an är stark.
Robkiller
2019-02-25
Östeuropeisk lågbudgetfilm med helvetet i centrum... bra potential i detta, men det räcker inte hela vägen.
Korben_Dallas
2016-05-19
Jag har sett den igen och den är så jävla perfekt. Skitbra tematik, fan, jag älskar den. Stark 5:a.
Korben_Dallas
2016-05-11
Sjukaste och finaste jag sett. Svag 5:a.
idd
2013-01-18
Känns som en creepshowrulle, varken bra eller dålig..
apelsin
2005-04-28
Häftig film
tilapia
2003-10-29
Helt knäpp! I'm loving it
D@nte
2003-10-29
Vill man se något riktigt dålit så...