Dark Heart

Under en värmebölja i London sker en serie brutala attacker på misstänka pedofiler. Kommissarie William Wagstaffe och hans medarbetare utreder händelserna.

Originaltitel Dark Heart AKA Wagstaffe
Regissör Colin Teague
Manus Chris Lang
Genre 2010-tal
Skådespelare Tom Riley, Kobna Holdbrook-Smith, Tom Brooke, Anjli Mohindra, Charlotte Riley, Miranda Raison, Christopher Fulford, Simone Kirby, Mark Fleischmann, Justin Salinger, Nicholas Asbury, Edward Akrout, Benjamin Campbell

Roswall
2017-09-02
Svag trea, det stilistiska greppet är till en början mycket störande, men det växer och funkar bättre ju längre filmen går. Det blir aldrig genialiskt eller ens särskilt snygg, men det förhöjer berättelsen ungefär lika mycket som det sänker den. I övrigt är pedofilitemat rätt trött i den brittiska deckarvärlden nu tycker jag. Samma sak med alla personliga trauman hos kriminalaren.
Albion
2017-07-30
Påminner mycket om en random engelsk polisserie men är välgjord och fungerar helt ok utan att för den skull bryta några nya barriärer. Beyget blir en stark 3;a, dvs 3+