2.8

Dark Horse

En säregen romans blossar upp mellan två udda 30-åringar: en leksakssamlare som motvilligt hjälper till i sina föräldrars butik möter en kvinna som alltid varit det svarta fåret i sin familj.

Originaltitel Dark Horse
Regissör Todd Solondz
Manus Todd Solondz
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Christopher Walken, Justin Bartha, Donna Murphy, Selma Blair, Mia Farrow, Aasif Mandvi, Di Quon, Zachary Booth, Jordan Gelber, Tyler Maynard, Mary Joy, Peter McRobbie, Lee Wilkof

2018-07-22
Solondz har en så speciell stämning och så speciella karaktärer som för det mesta tilltalar mig ganska mycket. Bra.
TobiasRydén
2015-08-19
Medioker Solondz, men som vanligt ett suveränt slut.
Darn
2015-03-22
Lite lagom småputtrande utan att riktigt lyfta eller bli tillräckligt provocerande, om det senare var tanken dvs. Jag gillar dock alltjämt Solondz fina idé om den härliga blandningen av hur han tar sina karaktärer på så stort allvar och ger dem alla ett rättvist utrymme, så att säga, samtidigt som där alltid finns något som skaver.
Kubrick
2014-06-12
Bra, men lyfter aldrig. Synd att han verkar tappat allt efter Happiness.
vonadel
2014-04-21
Hade nog väntat mig en lite större dos av komedi av denna. Istället är det ju i första hand ett drama. Tror inte jag sett av något av Solondz tidigare, vilket kan förklara detta. Lite svår att bedöma tycker jag. Bitvis bra, bitvis mindre bra, och bland mest förvirrad. Men, den har något ändå. 5/10
Mekong
2014-01-20
Satte en 2 först då jag direkt efter ha sett klart inte tyckte den lämnade nåt större intryck. Ångrar mig och höjer i efterhand då jag märker att den ändå hänger kvar. Förhållandet, om det nu kan kallas det, mellan huvudpersonerna är så stelt att den blir närmast frustrerande att se. Här finns uppenbarligen nånting som jag fastnade för,
Gigi1943
2013-10-11
En positiv tvåa, den började urkasst och jag höll på att stänga av men så väcktes min nyfikenhet över hur man vågade göra en film om en sån supertönt som "råkar få" ihop det med en supervacker kvinna. Filmen vinner i längden men vilket urkasst slut!!! Walken är perfekt som en sur gubbe och Mia F är lika dålig som hon alltid varit efter Den store Gatsby! Hon såg ut som hon hade en plastmask över ansiktet!!
KillerPutte
2013-09-28
(Rek.3) Kommer inte alls upp i den nivån regissören hållit i tidigare verk. Besvikelse big time.
F-M-J
2013-08-25
Gilbert övertygar inte medan resterande del av skådespelarensemble gör bra ifrån sig, vilket man förväntade sig på förhand. Dessutom är det något med tempot i klippningen som stör mig, allting blir lite mer stressat än vad det brukar bli när Solondz gör film och det där unikt tragikomiska regissören brukar kunna framkalla går förlorat i och med det. En stark tvåa, filmen innehåller riktigt bra scener.
AlbinWesley
2013-07-09
Ingen går från breda leenden till becksvärta genom ett enda klipp så som Solondz. Jag tycker att denna är väldigt välskriven, koncis och väldigt genomarbetad. Selma Blairs rollprestation är fängslande, strålande.